۰

سوال ممنوعه از مجريان تلويزيون ؟ / چقدر حقوق مي گيري

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۷
سوال ممنوعه از مجريان تلويزيون ؟ / چقدر حقوق مي گيري
این‌ روزها، ابهام‌های حقوقی و مالی، شکاف‌هایی عمیق در افکار عمومی کشورمان ایجاد کرده است. مردم تشنه شنیدن هستند و سخت در تلاش برای افشای رازهای پس پرده و چه بسیار سلبریتی‌های محبوبی که در قاب رسانه‌ملی در مقام منتقد اجتماعی از این شکاف طبقاتی سخن می‌گویند. کت و شلوارهای شیک و پیراهن‌های یقه سفیدشان را مرتب می‌کنند و زل می‌زنند به عدسی دوربین و از این تبعیض سخن می‌گویند. از حقایقی که مردم دوست دارند بشنوند و چه خوب است که همه چیز شفاف باشد. درست مثل ابتکار سامانه شفافیت. آنها این را از همه می‌پرسند اما اصلا دوست ندارند کسی این سوال را از خودشان بپرسد!
چه بالاتر از اینکه عالی‌ترین مقامات کشورمان، همه ارکان نظام را توصیه به شفاف‌سازی و تلاش برای شفافیت را از توصیه‌های دینی‌مان عنوان کرده‌اند.
رسانه ملی باید بر این اساس آینه شفافیت باشد. آنها باید پرسش‌گری کنند و از همه مسئولین اجرایی و قانون‌گذار و ناظر و دیگر سطوح بپرسند و پرسش‌ها را البته شفاف منتشر کنند.
در کنارش اما خودشان باید به‌قدری شفاف باشند تا کسی وقتی از درآمدهای خود آنها پرسید به لکنت نیفتند. ولی کافی است از مدیران ارشد تلویزیون این سوال را بپرسید: «سلبریتی‌های روی آنتن‌تان چقدر برای هر شب اجرا می‌گیرند؟»، آن وقت یکی گوشی‌اش را جواب نمی‌دهد. یکی می‌گوید بعدا خبرتان می‌کنم. یکی می‌گوید باشد حضوری و بقیه هم از عرفی رایج می‌گویند که معلوم نیست دقیقا دقیقه‌ای چند است. انگار شفافیت خوب است اما فقط برای دیگران!
شفاف‌سازی؟ شاید بعدا!
برای تهیه این گزارش، مدیران تلویزیونی اولین کسانی بودند که به سراغ‌شان رفتیم تا درباره ساز و کار تعیین میزان دستمزدهای مجری‌های تلویزیون از آنها سوال کنیم. مجید زین‌العابدین، مدیر سابق شبکه پنج و مدیر فعلی شبکه یک، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم و محمدحسین رنجبران، مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما افرادی بودند که به دفعات با آنها تماس گرفتیم. مدیر شبکه اول که علیرغم پیامکی که برایش ارسال کردیم و معرفی خودمان و سوژه مورد نظرمان علاقه‌ای به پاسخگویی در این مورد نداشت یا شاید پاسخی در این‌باره پیدا نکرد.
 
کد مطلب : ۱۴۳۸۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.