۰

تحريم ها بار ديگر گريبان اقتصاد ايران را گرفت !

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
تحريم ها بار ديگر گريبان اقتصاد ايران را گرفت !
در حالی که خبر معافیت هشت کشور از تحریم نفتی آمریکا اعلام شده است، دولت آمریکا نیز بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران که در چارچوب برجام لغو شده بود را اعلام کرد.
به این ترتیب دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز جمعه بازگشت تمام تحریم‌هایی که بعد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شده بود را اعلام کرد. حالا فاز دوم تحریم ایران از راه رسیده است. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند اقتصاد منتظر دستورالعمل نیست و فشار روانی ناشی از تحریم ها از ابتدای نیمه دوم سال ماهیت خود را آشکار کرده است. بر این اساس رییس جمهوری می گوید آمریکا برای ۱۳ آبان ابزار تازه ای را در چنته خود ندارد.
چه کسانی از تحریم نفتی معاف شدند
 هر چند هشت کشور معافیت از تحریم نفتی را از ان خود کردند اما تا این ساعت نام چهار کشور اعلام شده است. ترکیه، هندوستان، کره جنوبی و ژاپن. به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر نام چهار کشور باقیمانده نیز از سوی مسئولان این کشورها اعلام شود. این اما تمام ماجرا نیست. روسیه در موضع گیری آشکاری تاکید کرد به تجارت با ایران ادامه می دهد.
«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه با تاکید بر این‌که مسکو به تجارت نفتی با ایران بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داد، گفت: «معتقدیم که باید به دنبال ساز و کاری باشیم که به ما اجازه می‌دهد به توسعه همکاری خود با شرکایمان، با ایران ادامه دهیم».
وزارت انرژی روسیه «قاطعانه تایید کرده است» که تجارت با ایران بعد از اجرایی شدن تحریم‌های جدید ادامه خواهد یافت.
نواک از اظهارنظر درباره احتمال افزایش میزان تجارت دو کشور خودداری کرد ولی گفت که روسیه پیش از تصمیم‌گیری درباره تغییر سطح تجارت، تاثیر تحریم‌ها را بررسی خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۱۴۳۸۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.