۰

مشاور رئيس مجلس: ابهت آمريكا را خواهيم شكست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
مشاور رئيس مجلس: ابهت آمريكا را خواهيم شكست
فرمان اجرایی دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران که قرار بود از 13 آبان آغاز شود روز جمعه از سوی دونالد ترامپ صادر شد؛ تحریم هایی که گفته می شود صنعت نفت ایران را هدف قرار داده است.
دونالد ترامپ روز جمعه (11 آبان) در حالی بازگشت تمامی تحریم های رفع شده علیه ایران را اعلام کرد که در همان آغاز کار 8 کشور از آن معاف شدند، موضوعی که نشان می دهد تحریم های آمریکا بیشتر جنگ روانی و ادعایی پوشالی بوده تا واقعیتی کاملا تاثیرگذار بر اقتصاد ایران.
منصور حقیقت پور در این باره با بیان اینکه آمریکا درباره تحریم های 13 آبان لاف گزاف می زند به خبرآنلاین گفت: اینکه آمریکایی ها بتوانند مجددا جمهوری اسلامی را تحریم و در این مسیر کشورهای مختلف جهان را با خود همراه کنند مصداق مثل معروفی است که می گوید "آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت"
وی با تاکید بر شکسته شدن ابهت آمریکا افزود: به طور قطع امروز ده ها کشور در دنیا وجود دارند که به هیچ وجه حاضر نیستند زیر بار فشارها و ادعاهای ناحق آمریکا بروند به طوریکه شاهدیم خود آمریکا 8 کشور را از تحریم های نفتی مستثنی کرده این درحالی است که کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی که اعتنایی به سیاست های آمریکا ندارند در زمره این 8 کشور نیستند.
مشاور رئیس مجلس ادامه داد: آمریکا باید بداند که ایران صادرات نفت خود را خواهد داشت و در دور جدید تحریم ها باز هم روسیاهی به زغال مانده و این آمریکایی ها هستند که رسوا خواهند شد. همین امروز هم شاهدیم که آمریکایی ها اعتراف کردند تلاش شان برای صفر کردن صادرات نفت ایران راه به جایی نخواهد برد.
وی ادامه داد: در منطقه خاورمیانه یا همه نفت صادر خواهند کرد یا اگر ایران امکان صادرات نداشته باشد بسیاری کشورها هم امکان آن را نخواهند داشت.
حقیقت پور ادامه داد: قدر مسلم آمریکایی ها با تن بزرگ و مغزی کوچک دوباره تصمیم شکننده ای را در پیش گرفتند که خروجی جز رسوایی آنها در منطقه نخواهد داشت.
وی با تاکید بر انزوای آمریکا به طرح جدید اروپا برای معاملات مالی و بانکی با ایران اشاره و تصریح کرد: اگر اروپایی ها بسته خود برای معاملات بانکی و مالی رونمایی کنند و بعد از آن روسیه و چین هم بسته خود را پیشنهاد دهند، از ترکیب این دو، بسته نهایی برای ایران طراحی خواهد شد که ما به راحتی هم با شرق و هم با غرب امکان معامله خواهیم داشت.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به ملت ایران برای شکستن ابهت آمریکا، تاکید کرد: ما بارها ابهت پوشالی و دروغین آمریکا را در سطح دنیا شکاندیم و این بار هم برای چندمین بار آن را خواهیم شکست.
 
کد مطلب : ۱۴۳۸۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.