واکنش سوریه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران

13 آبان 1397 ساعت 19:36

وزارت خارجه سوریه دومین مرحله از تحریم های اقتصادی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.


مقام وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه گفت که دمشق تصمیم دولت امریکا برای وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می کند.
وی که نامش فاش نشده است، افزود: این گام دیگری در راستای ادامه سیاست های برهم زننده امنیت و صلح منطقه از سوی امریکا است.
این مقام مسئول اظهار داشت: سوریه به شدت تحریم های یکجانبه آمریکا بر ضد کشورهایی را که زیر بار دیکته های آن نمی روند ، محکوم می کند.
وی افرود: این اقدامات ناقض منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی و نظام تجارت چند جانبه است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده اند؛ تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است به طوری که عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا هر کاری که می خواست، انجام داد و بعد از چهارم نوامبر ( 13 آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
 


کد مطلب: 143926

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/143926/واکنش-سوریه-تحریم-های-یکجانبه-آمریکا-علیه-ایران

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir