۰

حزب‌الله در واکنش به اقدام بحرین علیه شیخ سلمان بیانیه داد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۸
در این بیانیه آماده است: این حکم آشکارا بیانگر ماهیت دیکتاتوری و سرکوبگرایانه حاکمان بحرین است.
حزب الله تاکید کرد که هدف حاکمان بحرین از صدور چنین احکام جائرانه ای، هراس افکنی در ملت بحرین و ناامید کردن آن از تحقق هرگونه اصلاح یا تغییر دموکراتیک است.
حزب الله، زمان صدور این حکم در چنین روزهایی را با هدف فراهم کردن شرایط برای دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از منامه دانست.
در این بیانیه تصریح شده که این حکم، حامل پیام سرکوب به شهروندان بحرینی و بازداشتن آنها از بیان مواضع اصیل در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و در حمایت از جنبش های مقاومت علیه این رژیم است.
حزب الله با اعلام همبستگی با زندانیان مظلوم بحرینی تاکید کرد که ملت شجاع بحرین که در راه آزادی ایثارگری کرده و شهید داده است، با صدور چنین احکام ظالمانه ای، عزم و تصمیمش در ادامه این راه تا تحقق اهداف عادلانه اش بیشتر می شود.
دادگاه بحرین امروز (یکشنبه) با لغو حکم تبرئه صادر شده برای شیخ علی سلمان دبیرکل «جمعیت ملی-اسلامی الوفاق» به عنوان بزرگ ‌ترین حزب مخالف رژیم این کشور، او را به حبس ابد محکوم کرد.
دادگاه بحرین همچنین «حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده پیشین پارلمان این کشور را نیز به حبس ابد محکوم کرد.
رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی متهم کرده است.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
کد مطلب : ۱۴۳۹۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.