وزیر اطلاعات: خداوند از حق خود می‌گذرد ولی از حق مردم نه

14 آبان 1397 ساعت 13:00

وزیر اطلاعات با طرح این پرسش که چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند، گفت: آیا دلیل این است که ما حقوق بشر را رعایت نمی کنیم؟ مگر عربستان رعایت می‌کند؟ ضمن اینکه ما بسیار بیشتر از حتی دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم.


حجت الاسلام سیدمحمود علوی صبح امروز طی سخنانی در هفتمین همایش ملی پدافند غیر عامل با بیان اینکه از نظر فرهنگ قرآن انسان در معرض تهدید است، گفت: در برابر این تهدیدات انسان گاه باید پدافند عامل و گاهی پدافند غیرعامل را به کار بندد و زمانی هم آفند را به کار گیرد که شیوه برخورد با دشمن را خودش مشخص می کند، گاه دشمن کارش تهاجم نظامی است که پاسخ مشخص است و گاهی هم از نرم افزارهای تهدید آمیز استفاده می‌کند و به دنبال حمله مستقیم نظامی نیست.
وی افزود: گاه القاهای پی درپی است که از سوی دشمنان به کار گرفته می‌شود و می‌خواهد با وسوسه ما را به انجام برنامه‌های مورد نظر خود برساند یا آنطور که قرآن می‌فرماید شیطان به آدم و حوا با ادبیاتی خیرخواهانه گفت که از میوه ممنوعه بخورید، پس دشمنان گاهی با آدرس غلط دادن و تزیین کردن کار نادرست و یک عمل زشت نیز ما را وادار به انجام عملی به سود خود می‌کند.
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های پدافند غیر عامل خودشناسی واقع بینانه است، گفت: با این کار می توانیم خود را در برابر دشمن تجهیز کنیم.
علوی با بیان اینکه کسانی از دام دشمن رهایی می یابند که آگاهی عمیق و به عبارتی بصیرت دارند، اظهار کرد: از قدرت دشمن نباید بترسیم و با تمام توان و قدرت ملت‌مان باید در برابر دشمن بایستیم.
وی با تاکید بر اینکه سپر پدافند غیر عامل که پیشگیری از آسیب پذیری می‌کند بهتر از درمان آسیب است، گفت: در برابر هر تهدیدی نیازمند پدافند غیر عامل هستیم چرا که تهدیدات دایم در حال تغییر است و مدل پدافند غیر عامل ما هم به فراخور آن باید عوض شود.
وزیر اطلاعات ادامه داد: پدافند غیر عامل حمله دشمن به سرمایه صنعتی ما با قطعات معیوب، پدافند غیر عامل خود را می‌طلبد و قطعا با پدافند غیر عامل در عرصه بازرگانی متفاوت است.
علوی ادامه داد: ستادی برای هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای ساختن یک قطعه کامل پدافند غیر عامل در سطح کشور باید ایجاد شود.
وی با طرح این پرسش که چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند، گفت: آیا دلیل این است که ما حقوق بشر را رعایت نمی کنیم؟ مگر عربستان رعایت می‌کند؟ ضمن اینکه ما بسیار بیشتر از حتی دشمن حقوق بشر را رعایت می‌کنیم و این موضوعی است که در احکام اسلامی ما نیز هست و می‌گوید خداوند از حق خود می‌گذرد ولی از حق مردم نه.


کد مطلب: 143940

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/143940/وزیر-اطلاعات-خداوند-حق-خود-می-گذرد-ولی-مردم-نه

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir