۰

آخرین خبرها از بازار ارز ؛ احتیاط چاشنی خرید و فروش

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
آخرین خبرها از بازار ارز ؛ احتیاط چاشنی خرید و فروش
به گزارش عصر تعادل، بنا بر اعلام صرافان دلار در کانال ۱۴ هزار و ۶۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ خرید و فروش شد .
بر این اساس برخی صرافان می گویند خرید و فروش ارز از دیروز با احتیاط بیشتری صورت می گیرد . از سوی دیگر کشتی آرای فعال بازار سکه نیز تاکید دارد رشد بهای دلار سبب شد قیمت سکه در ساعات میانی روز افزایشی در حدود 100 هزار تومان را تجربه کرده و وارد محدوده 4 میلیون و 700 هزار تومان شود . وی نیز اعلام کرد که تقاضا در بازار تغییر چندانی را تجربه نکرده است . بازار ارز و سکه ایران از شش ماه قبل وضعیت چندان آرامی را تجربه نکرده است اما برخی صرافان می گویند اختیارات بانک مرکزی که یک ماه قبل به این نهاد اعطا شد، امروز به مدد کنترل و هدایت بازار ارز در روزهای سخت آمده است. در عین حال خبرهای مرتبط با تحریم همچنان داغ بودند. امروز همزمان با اجرای تحریم‌های تازه آمریکا فهرست کامل این تحریم ها منتشر شد.
 بر این اساس در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.
در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است اما در واقع تاثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است. در این لیست  ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آنها مورد تحریم قرار گرفتند که می‌توان در این زمینه به بانک ملی، تجارت، آینده، کارگشا، دی، پست بانک، قوامین، سپه و ... اشاره کرد.
همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران نیز به چشم می‌خورد که در این زمینه می‌توان به شرکت نفتکش ملی ایران اشاره کرد. همچنین در این لیست ایران ایر نیز به چشم می‌خورد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نام افراد، سازمان‌ها، موسسات مالی و نهادهای مربوطه را که به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است، منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که بیش از ۷۰ موسسه مالی و مرتبط با ایران و وابسته‌های داخلی و خارجی‌شان در این فهرست قرار گرفته‌اند.
همچنین در فهرستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم‌های ایران منتشر کرده نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.
در فهرست جدید آمریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران، این نام‌ها به چشم می‌خورد: بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک سپه، بانک سپه اینترنشنال، بانک کشاورزی، بانک بین‌المللی کیش، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک قوامین، موسسه مالی و اعتباری قوامین، بانک خاورمیانه، بانک میدل ایست، بانک صنعت و معدن، آریان بانک، بانک شهر، بانک توسعه صادرات، بانک رفاه و کارگران، بانک توسعه صادرات، شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت مهندسی سوخت هسته‌ای، شرکت آذر پاد قشم، شرکت ساخت‌وساز آذربایجان، شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، خطوط کشتیرانی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت کشتیرانی والفجر، شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا، شرکت کشتیرانی اطلس کیان قشم، به علاوه سازمان انرژی اتمی ایران و ۲۳ فرد و نهاد وابسته به آن از جمله شرکت پیشرو.
انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های وابسته به وزارت کار
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شفاف‌سازی لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه را منتشر کرد.
با دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  و طبق وعده وی  هنگام اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، لیست اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای دسترسی عموم در سایت رسمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و منتشر شد.این وزارت خانه اعلام کرده است این اطلاعات به صورت مداوم تکمیل و  به روز رسانی خواهد شد.    
بر اساس این گزارش، محمد شریعتمداری در  جریان دفاع از صلاحیت خود برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع نمایندگان مجلس  اعلام کرده بود که در صورت تصدی مسئولیت کلیه معاملات در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تامین اجتماعی به صورت مکشوف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و فهرست همه مدیران و اعضای هیات مدیریه‌های ذی‌ربط وزارتخانه نیز روی سایت رسمی قرار خواهد گرفت.
حمله تند رییس جمهور به بانک‌ها
بعد از انتقادات تند دژپسند ، وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک ها ،نوبت به رییس دولت دوازدهم رسید. رئیس‌جمهور امروز در دیدار با معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به موضوع بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور، اصلی ترین وظیفه فعلی وزیر اقتصاد را اصلاح امور بانک‌ها دانست و بقیه مسئولیت‌ها را با همه اهمیتی که دارند، در درجه دوم قرار داده است.
روحانی این را هم گفته است که در شرایط کنونی، بانک‌ها گاهی به دولت کمک می‌کنند و گاهی بار بر دوش دولت می‌گذارند.
به گفته روحانی، وقتی دولت اقدام به استقراض از بانک مرکزی نکرده و پایه پولی را بالا نبرده است، این حجم از نقدینگی که همه از آن شکایت دارند، مشخص نیست که برای چه آمده و به کجا رفته است؟ اگر هم این افزایش به پایه پولی مربوط می‌شود، دولت نیست که این پایه پولی را بالا می‌برد، بلکه عمدتاً بانک‌ها هستند. بانک‌ها پایه پولی را بالا می‌برند؛ یعنی از یک طرف با یک دست به مردم خدمت می‌کنند و با دست دیگر به جامعه فشار می‌آورند.
وی در این دیدار با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید سالم‌سازی شوند، گفت: متأسفانه یا خوشبختانه امروز اقتصاد به بانک‌ها وصل است که به تدریج باید این وابستگی و تکیه اقتصاد به بانک‌ها را به بازار سرمایه وصل کنیم. بانک مسئولیت بسیار سنگینی دارد. وقتی آمار اضافه برداشت را ماهانه یک‌بار نگاه می‌کنم، بعضی از آن‌ها تکان‌دهنده است، چراکه وضعیت بانک‌های خصوصی خیلی بد است؛ بعضی از بانک‌های دولتی هم وضع‌شان خوب نیست و این وسط خصولتی هم که هستند.
بانک‌ها تسهیلات را اول به بنگاه‌های خودشان می‌دهند
روحانی از وزیر اقتصاد خواسته است که به عنوان اولین اقدام، نظام بانکداری را اصلاح و کاری کند که در مرحله نخست، بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند؛ چراکه در حال حاضر تسهیلاتی که بانک‌ها می‌دهند، اول به بنگاه‌های خودشان می‌دهند، بنابراین بانک باید از بنگاه‌داری خارج شود تا بتواند عادلانه رفتار کند.
وی با اشاره به ساختمان‌ها و شعبات‌ بانک‌ها در بهترین و حساس‌ترین نقاط خیابان‌های شهر تهران، از ایجاد یک رقابت ناسالم بین بانک‌ها سخن گفت و تاکید کرد که نظارت بانک مرکزی باید به مراتب افزایش پیدا کند، چراکه الان نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها ضعیف است و دیدیم یک مؤسسه غیرمجاز چه بلایی سر کشور آورد؛ چقدر به اعتماد عمومی مردم لطمه زد و چه هزینه سنگینی بر دوش کشور گذاشت.
کد مطلب : ۱۴۳۹۵۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.