۰
تاتنهام دقیقه 90 زنده شد

«همشهری کین» لندن را منفجر کرد!

پیروزی شاگردان پوچ با دبل کاپیتان انلگیس
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۶
«همشهری کین» لندن را منفجر کرد!
به گزارش عصر تعادل، در ادامه هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23:30 دیشب، تیم تاتنهام انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن میزبان پی اس وی آیندهوون هلند بود. 

شاگردان مائوریسیو پوچتینو (ملقب به پوچ) در حالی گام به این مسابقه حساس گذاشتند که در مرحله رفت رقابت‌های گروهی این فصل لیگ قهرمانان تنها یک امتیاز اندوخته بودند. آن‌ها در هفته نخست با بدشانسی محض در حالی که یک بر صفر از اینتر در ورزشگاه جوزپه مهاتسای میلان پیش بودند، ابتدا در دقیقه 86 گل تساوی را دریافت کردند و سپس در وقت‌های تلف شده گل دوم را هم روی یک ضربه ایستگاهی پذیرفتند تا دست خالی از ایتالیا بازگردند. 

آن‌ها در هفته دوم میزبان بارسلونا، غول نیوکمپ و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این جام بودند. پسران سپید لندن در حالی باید برابر بارسا به میدان می‌رفتند که چند مهره کلیدی خود مانند دله علی، کریستین اریکسن و دنی روز را در اختیار نداشتند. آنها خیلی زود و در دقیقه دوم با اشتباه مسلم هوگو لوریس، دروازه‌بان و کاپیتان فرانسوی خود گل نخست را از بارسا و کوتینیو دریافت کردند. در ادامه بارسلونا بازهم در نیمه نخست به گل رسید تا شاگردان ادواردو والورده با برتری 2 بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم تاتنهام نمایش بهتری داشت و با نبوغ هری کین به گل نخست هم رسید اما در نهایت آن دیدار را 4 بر 2 به بارسا واگذار کرد تا از این بازی خانگی هم امتیازی نصیب لندنی‌ها نشود. اوج بدشانسی شاگردان پوچ در دیدار سوم و در هلند برابر تیم پی اس وی بود. آن‌ها که تا دقیقه 88 با برتری 2 بر یک، پیروزی ارزشمندی به دست آورده بودند، در این دقیقه و در حالی که با اخراج لوریس 10 نفره به بازی ادامه می‌دادند، گل تساوی را از نماینده هلند دریافت کردند تا بدبیاری‌های تات تکمیل شود. 

بازی مرگ و زندگی 
با این اوصاف دیدار برگشت برابر آیندهوون آخرین شانس برای باز ماندن روزنه امید تاتنهام به صعود بود. تاتنهام در این دیدار در غیاب لوریس که در دیدار قبل اخراج شده بود، پائولو گازانیگا، سنگربان سوم و آرژانتینی خود را به میدان فرستاده بود و هری کین هم بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. با وجود نیاز شدید تاتنهام به پیروزی و سه امتیاز این پی اس وی بود که بسیار زود و در دقیقه دوم روی یک ضربه کرنر به گل نخست دست یافت. ارسال گاستون پریرو روی دروازه میزبان را لوک دی یانگ، کاپیتان زهردار آیندهون با ضربه سری تماشایی به قعر دروازه گازانیگا فرساد تا آب سردی روی بازیکنان و هواداران تیم سپیدپوش انگلیسی بریزد. 

در ادامه بازی تاتنهام بازی را کاملا به دست گرفت و با نمایش خوب اریکسن در میانه میدان و نفوذهای ویران کننده لوکاس مورا، دله علی، هری کین و سون هیونگ مین، بارها تا آستان فروپاشی دروازه پی اس وی پیش رفت اما نمایش خیره کننده جرون زوئت در سنگر هلندی‌ها مانع بزرگی مقابل یاران تاتنهام بود. دقیقه 22 لوکاس مورا یک تنه به قلب دفاع حریف زد و با تکنیک ناب برزیلی‌اش با زوئت تک به تک شد اما ضربه نهایی او را دروازه‌بان پی اس وی دفع کرد، لوکاس در اوضاعی که روی زمین افتاده بود ضربه بعدی را به توپ زد اما این  ضربه هم از بالای دروازه به بیرون رفت. 

چند دقیقه بعد کار ترکیبی بازیکنان تاتنهام و ارسال کوتاه روی دروازه را دله علی
 در دوقدمی دروازه به زوئت کوبید و در برگشت سنگربان آیندهون ضربه محکم اریکسن را هم مهار کرد تا آه از نهاد لندنی‌ها برخیزد. دقیقه 27 پاس اریکسن قلب دفاع پی اس وی را هدف گرفت و پاس تودری را برای دله علی فرستاد اما بازهم این زوئت بود که درازکش ضربه علی را دفع کرد. تاتنهام در نیمه نخست هرچه زد به در بسته خورد تا این تیم در پایان نیمه نخست یک بر صفر بازنده به رختکن برود. 

نیمه دوم
با این نتیجه و حتی تساوی یک بر یک، تاتنهام عملا شانسی برای بقا در لیگ قهرمانان نداشت. از همین رو پوچ تیمش را در نیمه دوم کاملا تهاجمی به میدان فرستاد. آن سوی میدان اما دفاع چند لایه پی اس وی کار را برای هافبک‌ها و مهاجمان تاتنهام بسیار سخت کرده بود. هربار هم که این دفاع سخت باز می‌شد، سنگربان مطمئنی به نام جرون زوئت با دستان معجزه‌گر خود مقابل حملات میزبان ایستادگی می‌کرد. 

دقیقه 62 اریک لاملا، وینگر آرژانتینی تاتنهام جای لوکاس مورای برزیلی را در زمین گرفت اما حضور لاملا هم نتوانست گره از کار شاگردان پوچتینو باز کند. دقایق به سرعت می‌گذشت و سرمربی تاتنهام که به تازگی پیشنهاد اغوا کننده رئال مادرید را هم رد کرده بود، دقیقه 75 آخرین تیرهای ترکش خود را شلیک کرد. او فرناندو یورنته و کرون تریپیر را به ترتیب جایگزین سون هیونگ مین و سرجی اوریر در میدان کرد.

تنها سه دقیقه پس از این دو تعویض ارسال بلند اریکسن در محوطه جریمه به یورنته رسید و او هم با پاسی کوتاه مقابل دروازه کین را در موقعیت گلزنی قرار داد. کاپیتان زهردار تاتنهام و تیم ملی انگلیس از این فرصت نهایت استفاده را برد و توپ را 
دور از دستان زوئت، با ضربه‌ای زاویه دار و زمینی به تور دروازه پی اس وی دوخت تا امیدها در اردوی تاتنها زنده شود. 

دقیقه 85 یورنته روی یک ارسال بلند می‌توانست کار را تمام کند اما ضربه سر نه چندان محکم او را زوئت به آغوش کشید. دقیقه 89 اما زمان معجزه ومبلی فرا رسید. توپ پس از یک سلسله پاسکاری در جناح چپ به بن دیویس رسید و او هم با ارسالی مواج توپ را روی دروازه پی اس وی فرستاد. جایی که کین حاضر و آماده به پرواز درآمد و بالاتر از مدافعان تیم مهمان با سر به توپ ضربه زد که پس از برخورد به دفاع آیندهوون تغییر جهت داد و شیرجه بلند زوئت هم به جایی نرسید تا توپ به قعر دروازه برود و این بار بر خلاف دیدارهای گذشته شانس در خانه تاتنهامی را بزند. اکروژلیاک داور اهل اسلواکی 6 دقیقه برای این دیدار وقت تلف شده حساب کرد اما حملات احساسی پی اس وی به جایی نرسید تا تاتنهام با کامبکی رویایی نخستین برد خود را در لیگ قهرمانان اروپا دشت کند و با 4 امتیاز در رتبه سوم گروه B قرار بگیرد و امید اندک خود را برای صعود به مرحله بعد حفظ کند. 

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های اینتر و بارسلونا همزمان با این مسابقه در ورزشگاه جوزپه مهاتسای میلان به تساوی یک بر یک دست یافتند تا بارسا 10 امتیاز از هم اکنون صعود خود را به دور دوم مسجل کند. اینتر هم با 7 امتیاز در رتبه دوم این گروه قرار دارد. ضمن اینکه پی اس وی آیندهونن با یک امتیاز قعرنشین گروه است و این تیم هم عملا از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است. 
کد مطلب : ۱۴۳۹۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.