۰
مردای همه رکوردهای جهان را شکست

سهراب از شاهنامه بیرون پرید!

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۵
سهراب از شاهنامه بیرون پرید!
 به گزارش عصر تعادل، در ادامه رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان سال 2018 در ترکمنستان، عصر دیروز سهراب مرادی، یکی از دو نماینده کشورمان در وزن 96 کیلوگرم این مسابقات به نبرد با پولاد سرد رفت.
 
طلای یک ضرب
مرادی در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه 181 کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت دوم خود علی‌رغم بالابردن وزنه 186 کیلوگرمی نتوانست سه چراغ سفید از داوران بگیرد. در تلاش سوم اما سهراب موفق شد این وزنه را به درستی بالای سر ببرد و ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را هم در یک ضرب این وزن به نام خود ثبت  کند.
 
قهرمانی دوضرب و مجموع
قهرمان المپیک 2016 ریو کار خود را در دوضرب با مهار وزنه 223 کیلوگرمی آغاز کرد. او در حرکت دوم با انتخاب وزنه 230 کیلوگرمی به رکورد جهان حمله کرد و بامهار این وزنه رکورددار جهان در دوضرب شد. هرچند مرادی در حرکت سوم خود در مهار وزنه 237 کیلوگرمی توفیقی نداشت اما او ثبت رکورد 230 کیلوگرم، طلای حرکت دوضرب را هم گرفت و با 416 کیلوگرم گردآویز زرین مجموع دوحرکت دسته 96 کیلوگرم را هم به دست آورد تا با شکست همه رکوردهای جهان، برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات ورزش ایران اضافه کند.
 
مرادی در یک ضرب یک کیلوگرم، در دو ضرب 5 کیلوگرم و در مجموع دو حرکت 15 کیلوگرم رکورد جهان را بهبود بخشید.
 
 انتهای پیام//
کد مطلب : ۱۴۳۹۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.