۰

دستور بازشماری آرا در یک ایالت آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
دستور بازشماری آرا در یک ایالت آمریکا
به گزارش رویترز، «کن دنتسر» پس از آن دستور بازشماری آرا را صادر کرد که نتایج غیررسمی آرای نامزدهای انتخاباتی در این ایالت حاکی از رقابت بسیار نزدیک برای کرسی سنا و فرمانداری این ایالت است. طبق قانون، اگر فاصله آرای میان نامزدهای انتخاباتی کمتر از 0.25 درصد باشد دستور بازشماری آرا صادر می شود.
در رقابت بر سر یک کرسی فلوریدا در سنا، «ریک اسکات» جمهوریخواه با 15 هزار و پانصد رای بیشتر تنها 0.15 درصد بر رقیب دموکراتش «بیل نلسون» برتری دارد.
در رقابت بر سر کرسی فرمانداری فلوریدا نیز «ران دسانتیس» جمهوریخواه 33 هزار و هفتصد رای یعنی 0.41 درصد از رقیب دموکرات خود «اندرو گیوم» جلوتر است.
نتایج بسیاری از رقابت های انتخابات میاندوره ای آمریکا که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، اعلام شده است و تنها نتایج انتخابات سنا و فرمانداری فلوریدا، انتخابات فرمانداری ایالت جورجیا و کرسی سنای آریزونا اعلام نشده است.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا 18 سال پیش نیز تبدیل به جنجال بزرگی شد که در نهایت پس از بازشماری «جورج بوش» پسر توانست رقیبش «ال گور» را شکست داده و به کاخ سفید برود. در آن انتخابات بوش با 537 رای بیشتر پیروز انتخابات معرفی شد.
در پی انتخابات میاندوره ای هفته گذشته، جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دست دادند و دموکرات ها این مجلس را تحت کنترل گرفتند. اما جمهوریخواهان توانستند همچنان اکثریت را در سنا حفظ کرده و کنترل خود بر این مجلس را ادامه دهند.
کد مطلب : ۱۴۴۰۳۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.