ربیعی: سیاست‌های نئولیبرالی پاسخگوی جامعه نیست

21 آبان 1397 ساعت 15:41

علی ربیعی،سه ماه پس از خداحافظی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،در مراسم معارفه شریعتمداری تاکید کرد سیاست‌های نئولیبرالی پاسخگوی شرایط امروز جامعه ایران نیست .


وی با تاکید بر اینکه قصد دارد پس از پایان نگارش کتاب زنده باد استیضاح، کتاب مصائب یک وزیر را بنویسد، گفت: من امروز بدون حکم و بدون پست، بنا بر قولی که به آقای روحانی داده ام، می‌خواهم کاری در حوزه ساماندهی گفتگوی اجتماعی انجام دهم.
 او با تاکید بر اینکه استاد تمام دانشگاه است، گفت: در ضمن ۱۰ واحد درس هم گرفته ام و همان طور که پیشتر اعلام کردم خیریه ای را اداره می‌کنم.
 او که عازم سفری به چابهار بود، در سخنرانی اش در این مراسم نیز گفت: من از این وزارتخانه نمی روم.در قامت یک کارگر ساده ، من مقابل در این وزارتخانه آمدم و حالا هم از این وزارتخانه نخواهم رفت و همچنان در کنار شما خواهم بود .
 او گفت: حالا حرف هایی هم بزنم ممکن است علیه من چیزهایی بنویسید اما وقتی کارگر بودم، سال ۱۳۵۶ مقابل وزارت کار دستگیر شدم اما من شیشه نشکسته بودم ، دیگران این کار را کردند.
وی با اشاره به اینکه به سیاست گذاری معطوف به طبقات پایین معتقدم؛ به همکاران سابق خود توصیه کرد: ما به سیاست عادلانه کردن در طبقات پایین در شرایط تحریم به شدت نیازمندیم و حتی اگر شده پول از جاهای مختلف به این قسمت ببریم باید مراقب این دهک‌ها باشیم که فکر می‌کنم مهمترین چالش آقای شریعتمداری همین باشد.
وی گفت: در شرایط کنونی باید به فکر حقوق کارگران باشیم و اجازه ریزش نیرو ندهیم و حتی اگر لازم بود، باید یارانه بدهیم تا کارگران در کارخانه‌ها بمانند.
وزیر سابق رفاه با بیان اینکه امروز در این جلسه درد و دل کردم و از ذینفعان من غیر حق سخن گفتم گفت: صاحبان اینجا کارگران، معلولان، کارفرماها و طبقات پایین اجتماعی هستند. ذینفعان من غیر حق کسانی هستند که می خواهند به انحای محتلف سهمی بگیرند و اینها چالش بزرگ وزیر در آینده هستند.
وی در سخنرانی خود نیز از ذینفعان من غیر حق گلایه های فراوانی کرد.
ربیعی ادامه داد: از آمدن شریعتمداری که رفیق ۴۰ ساله‌ام است خوشحالم. در دوران جنگ ما در صف بودیم و وی در ستاد. دوستی ما ۴۰ ساله است و خوشحالم که او آمد و نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی کار را خراب کرده است.
ربیعی خطاب به شریعتمداری افزود: معمولا مدیران جدید چند پاکت باز می‌کنند، پاکت اول اینکه می‌گوید شش ماه باید بررسی کنم، پاکت دوم آنکه مدیر قبلی گند زده و باید آن را پاک کنم و پاکت سوم اینکه می‌گویند مدتی بمان و برو. خب آقای شریعتمداری هیچ کدام را نمی تواند باز کند و آش کشک خاله‌اش است. من هم آش کشک خاله‌ات هستم.


کد مطلب: 144063

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144063/ربیعی-سیاست-های-نئولیبرالی-پاسخگوی-جامعه-نیست

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir