۰
هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال

پگاه به پای شهرداری پیچید

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
پگاه به پای شهرداری پیچید
 
 
 
آخرین دیدار هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال ایران ساعت 19 امروز بین تیم‌های پگاه تهران و شهردار گرگان آغاز شد.
 
پگاه که از سه بازی گذشته خود یک پیروزی و دو شکست به دست آورده بود سعی داشت از این بازی خانگی نهایت استفاده را ببرد اما تیم پرمهره شهرداری که امروز پری پتی آمریکایی را هم در ترکیب خود می‌دید این کار را برای میزبان دشوار کرده بود.
 
کوارتر نخست این دیدار هرچند کم گل بود اما تماشایی از آب درآمد. در آخرین ثانیه‌های این کوارتر پدرام فغفوری در حالی که دو تیم در امتیاز 11 برابر بودند، روی مهاجم حریف خطا کرد تا پگاه با دو پرتاب آزاد 13 بر 11 پیش بیفتد. در حالی که تنها 10 ثانیه به پایان این کوارتر فرصت باقی مانده بود، پری پتی نبوغ خود را نشان داد و با پاسی تماشایی خود فغفوری را درموقعیت اوپن شات قرار داد. این بازیکن جوان هم قدر این توپ را به خوبی دانست و با پرتاب دقیق سه امتیازی خود وقت نخست را 14 بر 13 به نام شهرداری ثبت کرد .
 
پگاه در کوارتر دوم بازی را بهتر آغاز کرد و با اتکا به محمد اوجاقی ابتکار عمل و برتری را از حریف گرفت. آن سوی میدان اما سامان طاهرپور و مبین شیخی از پرتاب‌های آزاد خود خوب استفاده نکردند. شهرداری گرگان هرچند مهمان پگاه محسوب اما با حمایت تماشاگران زن و مردی که خود را به تالار بسکتبال رسانده بودند، هرگز در این سالن احساس غربت نکرد.
 
پس از چندبار رد و بدل شدن توپ، بال فیک تماشایی مجید قاسم‌زاده زیر سبد شهرداری حساب کار را 27 بر 20 به سود پگاه کرد. مسعود سلیمانی نتوانست از دو پرتاب آزاد خود استفاده کند اما پرتاب سه امتیازی قطبی کار را رند کرد و پگاه به امتیاز 30 رسید. حضور احمد بوستانیان در میدان باعث شده بود، پگاه در ریباند حمله و دفاع اوضاع بسیار بهتری نسبت به گرگانی‌ها داشته باشد. این کوارتر برخلاف وقت نخست 19 بر 11 به سود پگاه تمام شد تا این نتیجه بازی در پایان نیمه نخست 32 بر 25 به سود پگاه باشد.
 
نیمه دوم با ریباند موفق محسن مرادخانی زیرسبد شهرداری آغاز شد تا حساب
کار 34 بر 25 به  سود تیم تهران شود. چند ثانیه بعد سلیمانی جواب او را داد و 2 امتیاز برای شهرداری کسب کرد. مبین شیخی، امیر صدیقی، سامان طاهرپور، پری پتی و مسعود سلیمانی، 5 مرد شهرداری گرگان در ابتدای کوارتر سوم بودند. آن سوی میدان هم احمد بوستانیان، محمد اوجاقی، سعید صالحی، سعید محمدی و محمد یزدانپناه ترکیب پگاه را تشکیل  می‌دادند. شهرداری‌‌چی‌ها پرتاب سه امتیازی محمدی را پاسخ دادند و مبین شیخی هم چند ثانیه بعد 2 پرتاب آزاد در سبد میزبان فرستاد تا در امتیاز 39 بر 32 شهرداری به پیروزی مقابل حریف سخت‌کوش خود امیدوار بماند. پری پتی هم با دیگر بازیکنان گرگانی چندان هماهنگ نبود اما با وجود این چند پاس بسیار خوب به هم‌تیمی‌هایش داد تا در امتیاز 44 بر 40 شهرداری بیش از هرزمان دیگری به حریف خود نزدیک شود. دو پرتاب آزاد موفق حامد سهراب‌نژاد و یک سه امتیازی دقیق پتی، حساب کار را 45 بر 44 به سود شهرداری کرد اما این برتری دوام چندانی نداشت و پگاه در ثانیه‌های پایانیهش وقت سوم با دفاع و حمله خوب خود 5 امتیاز گرفت. هرچند کوارتر سوم 20 بر 17 به سود شهرداری تبریز به پایان رسید اما در مجموع پگاه تهران 49 بر 4 5 پیش افتاد تا همه چیز به وقت چهارم کشیده شود.
 
داستان کوارتر چهارم اما بسیار مهیج، پرشور و شنیدنی بود. در این وقت گاهی تیم پگاه پیش می‌افتاد و ثانیه‌هایی بعد شهرداری گرگان همه چیز را به سود خود تغییر می‌داد. حضور امیرحسین خندان‌پورفا در این کوارتر به نظم تیمی شهرداری کمک کرد و پتی هم به درخشش خود ادامه داد اما در فاصله 2 دقیقه به پایان پتی مرتکب پنجمین خطای شخصی خود شد تا 5 خطایی شود و او هم ماند سهراب نژاد از میدان خارج شود. این اتفاقات کار شهرداری را سخت کرد اما حضور عدنان دورقی و تجربه او به کار گرگانی ها آمد. 2 پرتاب آزاد همین بازیکرن حساب کار را 69 بر 66 کرد تا شهرداری با همین نتیجه به پیروزی برسد. 
 
کد مطلب : ۱۴۴۱۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.