۰

بنیادی: سی‌اف‌تی در نهایت تصویب می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
بنیادی: سی‌اف‌تی در نهایت تصویب می‌شود
حرف و حدیث‌ها بر سر تصویب یا رد مصوبه CFT‌ در مجلس یا همان «الحاق به کنوانسیون بین المللی منع تامین مالی تروریسیم» آنچنان داغ شده است که در هر محفلی صحبتی از این مصوبه به میان می‌آید. با وجود همه اما و اگرها سوال اینجاست اگر CFT  به تصویب نرسد چه پیامدی می‌تواند برای کشور به دنبال داشته باشد؟
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در پاسخ به این سوال به عصر تعادل می‌گوید: الحاق بهCFT  بحث امروز و دیروز نیست و شاید بیش از ۱۰ سال است که این بحث در جریان است و دولت های گذشته به آن پرداخته اند و در حال حاضر قرار است منتج به نتیجه شود.
او ادامه داد: ابتدا ما باید این پرسش را مطرح کنیم آیا می خواهیم در عرصه بین المللی حضور پررنگ داشته باشیم یا خیر؟ اگر می خواهیم حضور فعال داشته باشیم منافع ملی ما ایجاب می کند که برای آنکه توانمندی های کشور به منصه ظهور برسد، نیاز داریم ارتباطات اقتصادی گسترده‌تر با جهان داشته باشیم.
بنیادی گفت: FATF یک سازمان فراگیر است و همه کشورها عضو آن هستند بنابراین ما که نیاز به سرمایه گذاری در داخل و خارج داریم باید موانع پیوستن به آن را رفع کنیم.
او توضیح داد: همه انتقاداتی که مطرح می شود در دو بخش است همانطور که آقای ظریف هم به آن اشاره کردند بخشی از مخالفت‌ها مربوط به افرادی هستند که حاضر به شفاف شدن صورت‌های مالی خود نیستند و آنها گروهی هستند که در نهادهای غیر دولتی حضور دارند و یک بحث کاملا تخصصی را تبدیل به یک بحث عوامگرایانه می‌کنند و ناخودآگاه افکار عمومی را از مسئله اصلی منحرف می‌کنند.
بنیادی افزود: نکته دیگری که وجود دارد برخی نگرانی‌هایی درباره کمک مالی به برخی نهضت‌های آزادی بخش دارند که در این راستا باید گفت در بندهای مختلف این کنوانسیون آمده است کشورهایی که می خواهند تبادل مالی داشته باشند حتما باید یک تفاهم داخلی داشته باشند و وضعیت تبادل مالی خود را مشخص کنند.
این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد ما در این شرایطی که قرار گرفته ایم و کشورهایی که در زمره کشورهای دوست محسوب می شوند مانند اتحادیه اروپا، روسیه و چین مبادلات تجاری و بانکی خود را منوط به پیوستن ایران به این کنوانسیون کرده اند که اگر ما نتوانیم این مشکل را رفع کنیم عملا دستور مقام معظم رهبری درباره ایجاد پیمان های پولی چندجانبه میان دولتها را نیز نمی توانیم اجرا کنیم. بنابراین در این شرایط خاص تحریمی ما غافلگیر شده ایم، درحالی که می توانستیم سال‌ها  پیش به آن بپردازیم و رسیدگی به این موضوع را به امروز موکول نکنیم.
نماینده کاشمر درپاسخ به این سوال که سرنوشت این مصوبه چه خواهد شد؟ گفت: در مجموع با توجه به اظهار نظر شخصیت‌ها و مسوولان به نظر می رسد ما درباره این مصوبه به نتیجه خوبی برسیم و در نهایت شاهد تصویب آن باشیم.
کد مطلب : ۱۴۴۱۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.