۰

عضو مجلس خبرگان رهبری: توهین‌کنندگان به ظریف در مسیر دشمن گام برمی‌دارند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
آیت الله سید هاشم بطحایی درباره حملات اخیر دلواپسان به ظریف خبرآنلاین گفت: این روزها شاهد رواج تقابل و تهمت زنی ها به مسئولان موثر نظام هستیم، واقعیت آن است که استکبار جهانی همچنان بر این باور است که بهترین راه برای برهم زدن وحدت ایران اسلامی و جلوگیری از پیشرفت کشور، ایجاد فضایی است که سردمداران و مسئولان موثر به جان هم افتاده و به یکدیگر اتهام بزنند، در مساله اخیر مرتبط با پولشویی هم تلاش بر این است تا به شیوه ای وانمود شود که یک طرف افراط و تفریط و طرف دیگر دلسوزی دارد.
وی با تاکید بر این آقای ظریف در خلال مدت طولانی که در رابطه با سیاست خارجی دست اندرکار بوده انسانی سالم با دیدگاهی قابل قبول است، ادامه داد: اگر ما وزرای خارجی کشورهای جهان را اعم از آمریکا، اروپا و خاورمیانه را با آقای ظریف مقایسه کنیم قطع به یقین بدانید که ایشان از همه آنها داناتر، هوشیارتر و نسبت به منافع کشور دلسوزتر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اینکه کسانی از میان نمایندگان مجلس یا سایر سیاسیون اقدام به انگ زنی ضد آقای ظریف می کنند، بدانند که در مسیر خواست دشمن گام برمی دارند. آقایان اگر ایرادی به آقای ظریف دارند بهتر است در محافل خصوصی از ایشان توضیحات لازم را بخواهند نه اینکه در فضای عمومی رسانه ها، ایشان را که دلسوخته نظام است متهم و تخریب کنند. این رفتارها ثمری ندارد جز اینکه ایشان را که دلسوز نظام است را دلسرد می کند و از ادامه فعالیت بازمی دارد.
بطحایی با تاکید بر اینکه آقای ظریف به عنوان یک کارشناس امین به مدت ٦ سال از دروازه مهمی همچون وزارت امور خارجه به بهترین شکل نگهبانی کرده است، یادآور شد: واقعیت آن است که وزیر امور خارجه بیش از هر شخص دیگری از جمله مجلسی ها مسایل را فهم کرده و کارکشته تر و با تجربه تر است، برخی از همین آقایان  مجلسی که امروز اظهاراتی علیه آقای ظریف مطرح می کنند قبل از ورود به مجلس هیچ اطلاعات حقوقی و سیاسی نداشتند اما حالا که وارد مجلس شدند خودشان را سیاسی می دانند؟
وی خطاب به مخالفان ظریف گفت: کدام یک از شما می توانید همانند آقای ظریف عمل کنید؟ این شیوه رفتار شما دقیقا در مسیر خواست دشمن است، آیا مردی که امروز آسایش ندارد و به عنوان یک فرد متدین، متعهد، هوشیار، کارشناس و باتجربه در مقابل حراف های بین المللی و دست اندازهای خطرناک اروپایی و آمریکایی این طور از دروازه کشور محافظت می کند باید مورد تکریم باشد یا رفتارهای توهین و تحقیر آمیز؛ آن هم رفتارهایی که خروجی آن به نفع آمریکا و اروپاست.
وی ادامه داد: فکر می کنید چه کسی را می توان جایگزین آقای ظریف کرد؟ نماینده مجلسی که امروز دست به تخریب شخصیت های موثر نظام می زند، هیچ اطلاعات سیاسی، حقوقی اعم از حقوق جزا، حقوق مدنی و حقوق سیاسی ندارد و تنها با زد و بندهای انتخاباتی به مجلس راه پیدا کرده و کرسی را به دست آورده است.  چرا باید اینگونه رفتار کرد؟
بطحایی درباره ضرورت مبارزه با پولشویی تصریح کرد: واقعیت آن است که آیا مساله پولشویی در کشور وجود دارد یا خیر؟! ببینید همین تورم و کاهش ارزش پول ملی که لطمه بزرگی به انقلاب است ناشی از پولشویی است؛ در این زمینه همان طور که مقام  معظم رهبری هم تاکید کردند دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی باید تدبیر کرده  و این معضل جدی را حل و فصل کنند.
وجود قاچاق در کشور نیز اثباتی بر وجود پولشویی است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وجود قاچاق در کشور نیز اثباتی بر وجود پولشویی است ادامه داد: امروز پدیده نامیمون قاچاق در کشور غیرقابل انکار است، اینکه عده ای روی اعداد بحث می کنند خیلی محل اعتنا نیست بلکه مساله این است که قاچاق در کشور وجود دارد، وقتی صدا و سیما تیتر می زند که قاچاق آزاد، قاچاق راحت و ... سوال این است که آیا قاچاق وجود دارد یا ندارد؛ اگر ندارد پس به چه علت صدا و سیما چنین گزارش هایی را منتشر کرده و مردم را نگران می کند؟ پس قاچاق وجود دارد و مصداق آن را هم می توان خروج گازوییل و بنزین از مرزها دانست. بنابراین ضرورت دارد قوه قضائیه، دولت، نیروی انتظامی نسبت به این پدیده پولشویی واکنش جدی نشان بدهند.
کد مطلب : ۱۴۴۲۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.