انگلیس 2 - 1 کرواسیی

سه‌شیرها با معجزه کین به نیمه‌نهایی رفتند

27 آبان 1397 ساعت 22:27

تیم فوتبال انگلیس با پیروزی دراماتیک 2 بر یک مقابل کرواسی به نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا راه یافت.


 
 
 
به گزارش عصر تعادل دیدار تیم‌های فوتبال انگلیس و کرواسی از مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا و از گروه  C این رقابت‌ها عصر امروز در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد.
این بازی اوضاع خاصی داشت. انگلیس و کرواسی هریک 4 امتیاز از دیدارهای گذشته خود اندوخته بودند و این دیدار آخرین مسابقه گروه سوم محسوب می‌شد. اگر تیمی در این دیدار برنده می‌شد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود می‌کرد و تیم بازنده به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد اما اگر این دیدار با تساوی به پایان می‌رسید، اسپانیا دیگر تیم گروه که 6 امتیازی بود به مرحله نیمه نهایی می‌رفت.
 
میزبان بازی را به لطف حمایت هوادارانش در ورزشگاه ومبلی تهاجمی آغاز کرد اما در دقیقه 16 هری کین، کاپیتان جوان سه‌شیرها در دو نوبت مقابل دروازه کروات‌ها ناکام ماند. راس بارکلی هم در دقایق پایانی نیمه نخست در گشودن دروازه کالینیچ توفیقی نداشت تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست تمام شود.
 
در نیمه دوم هم ابتکار عمل دست میزبان بود اما برخلاف جریان بازی کرواسی در دقیقه 57 با پاس خوب ولاسیچ به کراماریچ صاحب یک موقعیت عالی شد. ضربه کراماریچ پس از برخورد به اریک دایر دور از دستان جردن پیکفورد در قعر دروازه میزبان آرام گرفت.
 
شاگردان گرت ساوت گیت که چیزی برای از دست دادن ندا شتند، سراپاحمله شدند و کرواسی به ضدحملات گوشه نگاهی داشت. دقیقه 72 بروزویچ با بی‎‌دقتی  محض فرصت عالی برای دومین گل کرواسی را از دست داد.
 
زمان به سرعت برای انگلیسی‌ها می‌گذشت که ساوت‌گیت دست به کار شد و جسه لینگارد را به جای مارکوس راشفورد به میدان فرستاد. همین بازیکن دقیقه 77 روی یک پرتاب اوت بلند و تاثیری که کین روی توپ گذاشت، دروازه خالی کرو اسی را با یک بغل پای آرام باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.
 
این تساوی هم دردی از انگلیس دوا نمی‌کرد، پس سه‌شیرها به حملات خود  ادامه دادند ولی کرواسی دقیقه 82 تا آستانه گل دوم پیش رفت. این بار لینگارد با بازگرداندن توپ از روی خط دروازه تیمش فرشته نجات انگلیس شد و پیکفورد هم در ادامه اجازه نداد کرواسی به گل دوم برسد.
 
دقیقه 85 انگلیس به یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ رسید. ارسال زمینی بنجامین چیلول روی دروازه کرواسی رسید و هری کین خود را به سمت توپ پرتاب کرد تا به شکلی معجزه‌آسا دروازه کرواسی برای دومین بار روی پاشنه بچرخد و انگلیس این دیدار حساس وسراسر هیجان را با برتری 2 بر یک به سود خود تمام کند.
 
سه‌شیرها با این پیروزی با 7 امتیاز در صدر گروه خود قرا گرفتند و راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. کرواسی هم با این شکست 4 امتیازی باقی ماند و با قرار گرفتن در رتبه سوم این گروه به دسته پایین‌تر لیگ اروپا سقوط کررد. اسپانیا هم با 6 امتیاز در سطح اول لیگ ملت‌های اروپا باقی ماند.
 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 144238

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144238/سه-شیرها-معجزه-کین-نیمه-نهایی-رفتند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir