۰

ميرتاج الديني: قرار نيست روحاني محور اصول گرايي باشد/

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
ميرتاج الديني: قرار نيست روحاني محور اصول گرايي باشد/
اصولگرایان یک قالب تشکیلاتی جدیدی را برای خود تعریف کردند که از نظر و توجه رسانه ها پنهان مانده است. روز نهم مهر ۲۴ تشکل اصولگرا اعم از جمنا، ۱۸ تشکل عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه ایستادگی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان، جبهه پایداری و جمعیت پیشرفت و عدالت گرد هم آمدند و در نهایت پس از بحث و تبادل نظر بیانیه ای را خطاب به روسای قوا امضا کردند.
اما دلیل برجسته نشدن این موضوع در رسانه ها محل تعجب است. چرا بزرگان جریان اصولگرایی می خواهند تشکیلات جدید از نظر رسانه ها پنهان بماند و مورد نقد و نظر قرار نگیرد؟
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که میهمان کافه خبر خبرآنلاین بود، می گوید: اراده ای برای پنهان کاری وجود ندارد بلکه ضعف اطلاع رسانی مانع این اتفاق شده است.
مشروح گفتگو با محمدرضا میرتاج الدینی را در ادامه بخوانید.
****
نهم مهرماه سال جاری نامه ای با امضای ۲۴ تشکل اصولگرا به سران قوا در مورد مشکلات معیشتی مردم منتشر شد که نام همه گروه ها و احزاب از جمنا تا جبهه پایداری و جمعیت پیشرفت و عدالت زیر آن بود. وقتی با خیلی از اعضای این تشکل ها صحبت شد، اظهار بی اطلاعی کردند، اگر کار تشکیلاتی جدیدی در حال انجام است، چرا کسی از آن خبر ندارد؟
من چون داخل این تشکل های سیاسی نیستم، مطلع نبودم. البته خودمان درخواست تشکیلات روحانیتی و دانشگاهی را به وزارت کشور داده ایم، منتظریم بعد از اعلام بیانیه موجودیت وارد کار سیاسی-اجتماعی رسمی تحت عنوان جامعه روحانیان و دانشگاهیان پیرو ولایت شویم. وقتی مجموعه تشکل های جبهه اصولگرا و نیروهای انقلاب دور هم جمع می شوند و نامه ای می نویسند، دبیر یا نماینده آن تشکل در آن جلسه مطلع می شود. از آنجا که مطالب نوشته شده متفق الیه است، شاید آن حساسیت را نداشتند که دوباره در جمع داخلی و شورای مرکزی خودشان هم آن را مطرح کنند.
وقتی یک بیانیه می دهند چرا هیچ بازخورد سیاسی ندارد و حتی اعضای داخل مجموعه های اصولگرا هم درباره آن چیزی نمی دانند. چرا آنقدر پنهان کاری و محافظه کاری می شود؟
من اسم این را پنهان کاری نمی گذارم. این ناشی از ضعف اطلاع رسانی است. اینها خودشان نامه را به رسانه ها داده اند. چون اگر پنهان کاری بود، در اختیار رسانه ها نمی گذاشتند. معلوم است که از قدرت رسانه ای خوب استفاده نکرده اند. چون نامه خیلی مهمی است. کمااینکه تعدادی از شخصیتهای دانشگاهی وقتی به رئیس جمهور نامه نوشتند، در همه روزنامه ها و رسانه ها کار شد.
فکر نمی کنید اراده ای وجود دارد که این مجموعه بیست و چهار تشکلی فعلا از نظرها پنهان بماند؟
نه، من اینطور فکر نمی کنم. من اینها را به ضعف قدرت رسانه ای جریان انقلاب نسبت می دهم. در داخل جریان جمنا هم گاهی جلساتی هست که خیلی منعکس نمی شود.
 
کد مطلب : ۱۴۴۲۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.