۰
یک کارشناس روابط بین الملل :

نمی توان به رابطه تجاری با اروپا امیدوار بود/ اروپا از برجام خارج می شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶
علی بیگدلی کارشناس روابط بین الملل ، در خصوص اظهارات برخی از کارشناسان روابط بین الملل مبنی بر این که برجام موجب ایجاد شکاب بین اروپا و آیالت متحده آمریکا شده است اظهار داشت: اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا از گذشته های دور تا کنون وجود داشت . اما با آمدن ترامپ این اختلاف عمیق تر شد.
این کارشناس روابط بین الملل، در ادامه با بیان این که مسئله برجام تا حدودی اختلاف میان ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا را جدی کرده است یاد آور شد: براساس اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان ، اروپا شروطی را مبنی بر رعایت حقوق بشر و عدم دخالت ایران در کشورهای منطقه برای پذیرفتن برجام از سوی اتحادیه اروپا مطرح کرد اما تا اکنون پاسخ مثبتی از سوی ایران برای پذیرفتن شروط اروپا داده نشده است. بنابراین در شرایط کنونی اتحادیه اروپا با ایران دارای اختلاف است.
بیگدلی ، با بیان اینکه ایران نمی تواند به اتحادیه اروپا امیدی داشته باشد افزود: با وجود این که اتحادیه اروپا تلاش می کند تا در برجام باقی بماند و بیرون رفتن آن ها از برجام نیز نتیجه ای به همراه ندارد . چرا که روسیه نیز به ایران سوخت اتمی نخواهد داد.
بیگدلی، با بیان این که اروپا در شرایط فعلی مستقل تر از قبل عمل خواهد کرد یاد آور شد: با توجه به اختلافات داخلی و عدم موفقیت در انتخابات مجلس ترامپ ناچار است که سیاست های خود را به اتحادیه اروپا نزدیک کند. به طوری که پیش بینی می شود ترامپ اختلافات تعرفه ای خود را با اروپا به میزان زیادی کاهش دهد.
وی در ادامه با اشاره به افزایش حجم رابطه تجاری اتحادیه اروپا و آمریکا اظهار داشت: حجم رابطه تجاری اتحادیه اروپا و آمریکا بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان است که اروپا تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهد شد که از این حجم از مراودات تجاری چشم پوشی کند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۳۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.