۰

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: سي اف تي بين المللی است نمي توانيم آن را دستكاري كنيم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: سي اف تي بين المللی است نمي توانيم آن را دستكاري كنيم
علی نجفی خوشرودی درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه  cftدر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرآنلاین گفت: روز یکشنبه هفته جاری (27 آبان) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه ای با حضور وزرای امور خارجه، اطلاعات، معاون حقوقی رئیس جمهور، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولان سپاه، نمایندگان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را در دستور کار قرار داد که بعد از بحث و بررسی مفصل و با توجه به مجموعه ملاحظات و ایراداتی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس وارد دانسته بود، مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان ذیربط مجلس، دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود.
وی ادامه داد: قرار شد این کارگروه در قالب کارگروه مشورتی ایرادات را بررسی و جمع بندی خود را برای رفع ایرادات به کمیسیون امنیت ملی ارایه کند که کمیسیون نیز پس از بررسی ها نظر خود برای تصمیم گیری نهایی به صحن مجلس ارسال خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم درباره مدت زمان فعالیت کارگروه مشورتی و زمان اعلام نظر نتیجه به کمیسیون امنیت ملی، گفت: با توجه به دستور کار و ایراداتی که شورای نگهبان به این لایحه داشته بعید به نظر می رسد که کارگروه در هفته جاری نظر خود را اعلام کند، احتمالا کارگروه مذکور هفته آینده هم تشکیل جلسه داده و بررسی ها را ادامه خواهد داد؛ در واقع جلسات برگزار خواهد شد تا به جمع بندی برسند.
وی در پاسخ به اینکه آیا برای اعلام نتیجه از سوی کارگروه مشورتی زمان بندی خاصی تعیین شده است، گفت: خیر این بستگی به اتمام کار کارگروه دارد، اما تاکید شده که در اسرع وقت به نتیجه برسد.
خوشرودی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی تلاش دارد تا در اسرع وقت نظر خود را درباره رفع ایرادات به لایحه cft جمع بندی و به صحن مجلس ارایه کند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۳۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.