۰

صادر كنندگان با عرضه ارز در سامانه نيما چه مشكلي دارند؟!؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
صادر كنندگان با عرضه ارز در سامانه نيما چه مشكلي دارند؟!؟
مجیدرضا حریری در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام این مطلب افزود: پتروشیمی‌ها، فولادی ها، معدن بزرگ و فلزات رنگی هر کدام به نوعی در حال سوبسید گرفتن از دولت هستند ، این بدان معناست که پتروشیمی ها خوراک و گاز به نرخ ارزان می گیرند و فولادی ها نیز مواد اولیه و انرژی ارزان قیمت در اختیار دارند و دیگر بخش ها مانند فلزات رنگی و معادن بزرگ نیز همین وضعیت را دارند .
 وی گفت: به این ترتیب می بینیم که با این سوبسیدها این حق مردم است که ارز حاصل از صادرات غیر نفتی آنها وارد سامانه نیما شده و قیمت از سوی دولت تعیین شود. او گفت: البته من در کل با یک تقسیم بندی مخالفت دارم . شاید ما تنها کشوری باشیم که عبارت صادرات غیر نفتی را ابداع کرده‌ایم، صادرات ، صادرات است ، چه نفتی و چه غیر نفتی اما در ایران ما یک خط گذاشته ایم و می گوییم صادرات غیرنفتی.
 او گفت: با همین تعریف صادرات غیر نفتی ما در حدود ۵۰ میبلیارد دلار ارزش دارد اما هشتاد درصد از این صادرات اصلا صادرات قابل افتخاری نیست. او گفت: از کل صادرات غیرنفتی ایران بین ۵۵ تا ۶۰ در صد وابسته به نفت است به طوری که این حجم از صادرات را کالاهای پتروشیمی و همچنین گازهای همراه نفت و میعانات گازی تشکیل می دهد که بی تردید این صادرات در اختیار بخش خصوصی نیست.
 
کد مطلب : ۱۴۴۴۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.