۰

مدیرعامل خانه هنرمندان : سعی در جلوگیری از تعطیلی خانه هنرمندان داریم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
نشست مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و معاونانش با خبرنگاران پیش از ظهر سه شنبه ششم آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. او در ابتدای سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی درباره نقش شهرداری در به ثمر نشستن فعالیت های خانه هنرمندان گفت: «از حضور آقای حناچی در شهرداری تهران بسیار خشنود هستیم زیرا که یک نفر از اهالی فرهنگ و هنر در این جایگاه حضور پیدا کرده است و امیدوارم بتوانیم اقدامات خوبی را در جهت اقدامات فرهنگی و هنری با حضور ایشان انجام دهیم.»رجبی‌معمار درباره مشکلات مالی که خانه هنرمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بیان کرد: «ما به دلیل این مشکلات مجبور شدیم ۲۰ درصدی که به تماشاخانه ایرانشهر و سالن انتظامی واگذار کردیم را دوباره دریافت کنیم. با توجه به شرایط بد مالی، منابع درآمدی را افزایش داده‌ایم و هزینه‌ها را به شدت کم کرده‌ایم. تا خانه هنرمندان به سمت تعطیلی نرود و  سطح برنامه‌ها پایین نیاید همچنین از کار و فعالیت‌ها کم نکنیم.»
او درباره برنامه هایی که تاکنون در خانه هنرمندان برگزار شده است، گفت: «از اول سال تاکنون ۵۸ نمایشگاه در خانه هنرمندان برگزار شده است و در امر موسیقی نیز فعالیت‌های متعددی انجام شده است و تاکنون ۲۲ کنسرت برگزار کرده‌ایم. سینماتک خانه هنرمندان نیز فعالیت خود را چون گذشته ادامه می دهد و هفته‌های فیلم ایرانی و خارجی برگزار کردیم.»
مدیرعامل خانه هنرمندان، درباره مسایل مالی و کمک‌های مالی که از دستگاه‌های مختلف دریافت کرده است، توضیح داد: «مبلغ مصوب شهرداری برای خانه هنرمندان حدود یک‌میلیارد و تا یک‌میلیارد و پانصد میلیون است که هنوز کامل محقق نشده است و البته پانصد میلیون این‌ مبلغ برای تماشاخانه ایرانشهر است و این کمک هزینه شهرداری کمتر از یک‌ چهارم هزینه‌های مجموعه را شامل می‌شود. کمک وزارت ارشاد  به خانه هنرمندان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است.»
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.