۰

بازیگر «آتش بس» کارگردان تئاتر شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
فیروزآذر که بازی در فیلم‌هایی مانند «سوپراستار»، «یکی از ما دو نفر»، «زن زیادی»، «آتش‌بس» و «تسویه حساب» را در کارنامه بازیگری خود دارد، درباره علت گرایش به کارگردانی تئاتر گفت: «همیشه به کارگردانی علاقه‌مند بودم. برای رسیدن به کارگردانی، به سراغ بازیگری تئاتر رفتم و به کارگردانی اشخاصی که با آن‌ها کار می‌کردم، دقت کردم. توجه به جزییات کارگردانی، پیش از این در فیلم‌هایی که با خانم میلانی همکاری داشتم، رخ داده بود. در حوزه تئاتر هم در نمایش «تنهایی پر هیاهو» به کارگردانی آقای امیرکاوه آهنین‌جان، پررنگ‌تر شد.»او که در دهه اخیر علاوه بر بازیگری سینما به ساخت فیلم کوتاه نیز پرداخته است، دراین‌باره توضیح داد:«تاکنون هشت فیلم کوتاه ساخته‌ام که از این تعداد، سه فیلم با عوامل حرفه‌ای ساخته شده است. فیلم کوتاه «نه که نه»، را در ۲۳ سالگی، کارگردانی کردم. «میز گرد صمیمی»، حدود ۶ سال پیش ساخته شد و «سکوت پرهیاهو» همکه بهار امسال آن را کارگردانی کردم، کاری بین امپرسیون و اکسپرسیون است.»
وی درباره نمایش «هزار و یک تو» نیز توضیح داد:«نمایش «هزار و یک تو» ترکیبی از «هزارتوهای پیچیده روان انسان» و «هزار و یک شب» است. کاراکترهای این نمایش، شهرزاد و فروید هستند؛ شهرزاد که قصه‌گوی هزار و یک شب است و فروید هم که روان‌درمانگی است که به ناخودآگاه انسان‌ها نفوذ کرد.»
فیروزآذر ادامه داد: «این دو کاراکتر هر دو روان‌درمان‌گرند. شهرزاد با قصه‌هایش و فروید با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، روان‌‎درمانگری می‌کنند. آن‌ها در ناکجاآباد همدیگر را می‌بینند و متوجه می‌شوند که در خواب یک انسان دیگر حضور دارند، انسانی که به زعم فروید، روان‌رنجور و در واقع مبتلا به پارانویا است. او به همه چیز شک دارد. شهرزاد و فروید سعی می‌کنند خواب این انسان بیمار را به سمت چیزهای خوب پیش ببرند و برایش از شایدها و اگرها بگویند تا تفکر مطلق‌گرایی او را اصلاح کنند.»
نمایش «هزار و یک تو»، اثری به نویسندگی و کارگردانی السا فیروزآذر است که نیلوفر پارسا، ادیب قریب، نسیم شجاعی و بابک قادری، چهار بازیگر اصلی آن را تشکیل می‌دهند.
این نمایش که تمرین آن از ۶ ماه قبل آغاز شده است، ۲۲ بازیگر فرم دارد که برخی از آن‌ها از هنرجویان کارگاه بازیگری فیروزآذر و بقیه از بازیگران حرفه‌ای پرفورمنس تئاتر هستند.
نمایش «هزار و یک تو»، از ۱۳ دی تا ۱۵ بهمن امسال در سالن اصلی عمارت نوفل‌لوشاتو، روی صحنه می‌رود.
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.