پاسخی به علت قیمت بالای بلیت‌های کنسرت حامد همایون

7 آذر 1397 ساعت 8:57

به گزارش عصر تعادل ؛ حامد همایون خواننده پاپ تازه‌ترین خواننده‌ای است که به بهانه حال بد مردم در شرایط نه چندان مساعد اقتصادی قیمت بلیت کنسرتش را کاهش داده است، وعده‌ای که پیش‌تر نیز در بازار موسیقی شاهد آن بودیم اما برخی عملی شد و برخی نه.


این روزها به دلیل شرایط نه چندان مساعد اقتصادی، مردم از نظر معیشتی شرایط ایده‌آلی را تجربه نمی‌کنند. در چنین شرایطی فعالان حوزه‌های مختلف از جمله هنرمندان، سعی می‌کنند تا خود را کنار مردم قرار داده و ضمن گلایه‌مندی از وضعیت بد اقتصادی، تا حدودی هم مطالبه‌گری‌ کنند. از جمله خوانندگان و فعالان حوزه موسیقی که از ماه‌های پیش به دلیل حال بد مردم و شرایط نه چندان مطلوب مالی، اقداماتی را در جهت بهبود اوضاع روحی مردم انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به برگزاری کنسرت‌های رایگان یا خیابانی، کاهش قیمت بلیت‌ها و لغو کنسرت‌ها اشاره کرد.
این قبیل اقدامات اگر چه در نگاه اول به نفع مردم صورت گرفته است اما وقتی کمی دقیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم که در این چند ماهه نه تنها اتفاق مثبتی در این حوزه به سود مردم رخ نداده است، بلکه به نظر می‌رسد وضعیت معیشتی مردم بهانه‌ای شده برای هنرمندان حوزه موسیقی تا از این طریق وجهه مردمی‌تری برای خود دست و پا کنند.
اگر کمی به عقب بازگردیم، نخستین بار سیروان خسروی خواننده مطرح پاپ تصمیمی با این مضمون گرفت و با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرد که به دلیل وضعیت نامطلوب مردم، کنسرت خود را در برج میلاد لغو کرد، او برگزاری کنسرت در آن شرایط را اقدام اخلاقی درستی نمی‌دانست. این تصمیم خسروی واکنش‍های متعدد و بعضا انتقادی را به همراه داشت، برخی معتقد بودند که اگر قرار به همدردی با مردم است می‌توان کنسرت را با قیمتی پایین یا حتی رایگان برگزار کرد.
پس از مدتی نیز همایون شجریان خواننده نام آشنا، اعلام کرد که برای برگزاری کنسرت رایگان داوطلب است و در صورت فراهم شدن شرایط از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند. تصمیمی که در همان روزهای نخست با موافقت و استقبال هنرمندان و مسئولان همراه شد و وعده‌هایی نیز در جهت تحقق این پیشنهاد داده شد. البته همان زمان این تصمیم مخالفان و منتقدانی نیز داشت. 
با این حال به نظر می‌رسید که این تصمیم بیشتر از سایر اقدمات جنبه عملی پیدا می‌کند، حتی جلساتی نیز بین همایون شجریان و مسئولان شهرداری تهران برگزار شد اما با گذشت چند ماه هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است؛ به جز یک اجرای زنده از محمد معتمدی در پارک آب و آتش که با اغماض می‌توان نام کنسرت خیابانی را روی آن گذاشت.
 


کد مطلب: 144549

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144549/پاسخی-علت-قیمت-بالای-بلیت-های-کنسرت-حامد-همایون

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir