۰

ابتكار: تحصیل در آمریکا تأیید خوی سلطه گری آمریکا نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
ابتكار: تحصیل در آمریکا تأیید خوی سلطه گری آمریکا نیست
روز ۱۳ آبان که می شود، بسیاری از عکس ها و فیلم های مربوط به تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ از آرشیوها بیرون می آید و در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می چرخد. در روز ۱۳ آبان امسال یک عکس و یک فیلم چند دقیقه ای بسیار بحث برانگیز شدند. نقطه موضوع آنها معصومه ابتکار بود.
ابتکار فیلم و عکس یادشده را جعلی و مصداق بارز جنگ روانی جریان سلطنت طلب خارج نشین می داند و می گوید «متأسفانه برخی در داخل این اسب های زین کرده را سوار شدند».
مشروح این گفتگو را  بخوانید.
****
برخی می گویند خانم ابتکار که خیلی از تسخیر سفارت آمریکا دفاع می کند، چه طور فرزند خودش در آمریکا تحصیل می کند؟
مردم ایران در سال ۵۸ از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند، یعنی تعبیر نشود به اینکه چند دانشجو این کار را انجام دادند و چند دانشجو دفاع کردند. این خطی است که عامدا دارد از آن طرف القا می شود که یک اتفاقی بود که چند دانشجو این اقدام را کردند. می خواهم بگویم ما درباره واقعه ۱۳ آبان واقعیت ها را بدانیم. واقعیتی بود که اگر مورد حمایت عظیم و گسترده مردم و امام قرار نمی گرفت، اصلا تبدیل به یک انقلاب دوم نمی شد. ۴۰۰ دانشجوی طراز اول دانشگاه های کشور در این واقعه شرکت داشتند که همه آگاهانه مشارکت کردند و از هیچ جایی خط نگرفتند. علت تسخیر سفارت هم بی اعتمادی مکرری بود که بعد از انقلاب درباره آمریکایی ها پیش آمد. مصادیقی از آمریکایی ها به دست آمد که مداخله در امور داخلی ایران بود؛ از همه مهمتر ورود شاه به آمریکا اتفاق افتاد. اینکه بعد از ۳۹ سال هنوز ما متهم می شویم، باید بگویم در این ۳۹ سال تحولات زیادی رخ داده است. همه آنچه ما درباره روابط با آمریکا داریم، صرفا ناشی از آن واقعه نیست. خیلی اتفاقات بعد از آن افتاد. در همین دولت در قالب برجام با آمریکا مذاکره شد که موفق بود و تفاهمی بین المللی هم حاصل شد. برجام در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مورد اجماع جهانی قرار گرفت. بنابراین اگر ما بخواهیم تقصیر همه مشکلات {در روابط ایران و آمریکا} را به گردن جریان تسخیرکننده لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ بیاندازیم، نادیده گرفتن یکسری اصول و واقعیت های تاریخی است.
یک عکسی هم اخیر در فضای مجازی دست به دست می شد که آن را به شما منتسب کردند.
بله، یک عکسی هم جعل کردند، حالا از کجا پیدا کردند، نمی دانم. این عکس نشان می دهد یک آقایی برای خانمی {کنار سفارت آمریکا} قلاب گرفته و آن را به من نسبت می دهند که دروغ است. آن آقا معلوم نیست از نیروهای کدام گروه سیاسی اول انقلاب بود؟ در ضمن آن خانم هم دارد پوستر می چسباند. خاطرات من سال ها پیش منتشر شد. من روز سوم بعد از تسخیر وارد سفارت آمریکا شدم. بنابراین چنین عکس هایی همه جعلیات است تا ما را از اصل مسئله منحرف و افکار عمومی را به آن اتفاق بی اعتماد کند. معتقدم یک جنگ روانی با هدف نفرت پراکنی در جریان است تا افرادی که در کشور مورد علاقه و اعتماد مردم هستند، تخریب شوند، سرمایه اجتماعی کشور از بین برود و پیوند بین دولت و مردم گسسته شود. اینها همه سیاست هایی است که تحت عنوان جنگ روانی و نفرت پراکنی انجام می شود.
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.