۰

اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا ۱۰ آذرماه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا ۱۰ آذرماه
هنوز ستاد تنظیم بازار درباره تعدیل قیمت خودروها تصمیمی نگرفته و خودروسازان نیز در این شرایط خودرویی به بازار عرضه نکرده اند یا قطره چکانی عمل می کنند و شاهدیم از حدود چند ماه پیش تاکنون به تعهدات خود نیز عمل نکرده اند. همچنین واردکنندگان خودرو با بهانه جویی های مختلف به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل نمی کنند.
در این شرایط دلالان نیز بیکار نیستند؛ از آب گل آلود تفاوت قیمت کارخانه و حاشیه بازار که ارقام بالایی است، ماهی می گیرند.
براساس مشاهدات میدانی در بازار خودرو تهران هر پراید۱۱۱ بیش از ۳۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱با قیمت ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پراید ۱۵۱ نیز ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ بالای ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو اس ال ایکس ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ تیپ پنج ۷۲ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۵۵ میلیون تومان، سمند ای اف هفت ۵۸ میلیون تومان، پژو پارس ۷۱ میلیون تومان، پژو پارس (تی یو ۵) ۸۹ میلیون تومان، هایما اس هفت ۲۰۷ میلیون تومان، سراتو شرکتی سایپا ۲۰۶ میلیون تومان، چانگان ۱۳۰ میلیون تومان، مزدا سه ۲۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به بهای ۲۴۳ میلیون تومان، برلیانس ۳۳۰ بیش از ۱۱۴ میلیون تومان و برلیانس ۲۳۰ نیز ۶۶ میلیون تومان قیمت خورد.
با این وجود فعالان خودرویی معتقدند بازار در رکود است و در بلاتکلیفی به سر می برد.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران به این بلاتکلیفی اشاره کرد و افزود: همچنان منتظر اعلام قیمتها از ستاد تنظیم بازار هستیم و خودروسازان نیز از حدود هفت ماه پیش تاکنون به تعهدات خود نیز عمل نکرده اند.
«سعید موتمنی» گفت: وقتی عرضه ای در کار نباشد، قیمت ها نیز افزایش می یابد و در نتیجه فروشنده و خریدار بلاتکلیفند.
وی به شایعات این روزهای بازار خودرو از جمله افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت ها و ورشکستگی خودروسازان اشاره کرد و گفت: در این شرایط فروشندگان از فروش دست بر می دارند.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودروی تهران یادآور شد: بازار خودرو قفل است و بطور متوسط یک معامله در هفته در نمایشگاه ها انجام می شود.
موتمنی ادامه داد: چند ماهی است که خودروسازان با طرح مواردی همچون نبود قطعه به اندازه کافی، از افزایش عرضه سر باز زده اند، اما در حقیقت منتظر اعلام افزایش قیمت ها هستند؛ در حالی که مردم خودروی باکیفیت می خواهند و افزایش قیمت ها باید با توجیه کیفی بوده و رضایت مشتریان را در پی داشته باشد.
وی یادآور شد: این روزها شاهدیم بجای بهبود کیفیت خودروها، از آپشن ها و امکاناتشان کاسته می شود، به طور نمونه پژو پارس بدون رینگ، بلکه با قالپاق عرضه می شود یا زه پراید به عنوان آپشن تلقی می شود.
این مقام صنفی تاکید کرد قیمت مواد اولیه افزایش یافته است اما در مورد تعدیل قیمت خودروها کارشناسان باید نظر بدهند.
وی اضافه کرد: درحالی که انتظار می رود خودروسازان بزرگ کشور دستکم برای یک سال تولیدشان ذخیره قطعه داشته باشند اما یک شبه اعلام کردند با کمبود قطعه روبرو شده اند و بخشی از نابسامانی های امروز بازار ناشی از عملکرد آنهاست.
موتمنی تصریح کرد: تا زمانی که انحصار در صنعت خودرو باشد، این مشکلات ادامه خواهد داشت که مانع رشد صنعت خودروسازی می شود.
وی گفت: خودروسازان کلاس جهانی در مقاطعی سود و در مقاطعی دیگر ضرر می کنند اما تولید یا عرضه خود را متوقف نمی کنند؛ در حالی که خودروسازان ما همیشه می خواهند سود کنند و این مساله به همان موضوع انحصار باز می گردد.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: مدیریت خودروسازان داخلی ضعیف است و باید هزینه های خود را کاهش دهند؛ امروز خودروسازان مدعی اند در معرض ورشکستگی قرار دارند؛ در حالی که تا دیروز سودهای کلان داشتند و این موضوع را باید کارشناسان امر بررسی کنند.
کد مطلب : ۱۴۴۵۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.