۰

وقتي استيضاح ظريف فرصت تلقي مي شود؟!

تاریخ انتشار
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
وقتي استيضاح ظريف فرصت تلقي مي شود؟!
«بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.» همین چند جمله ظریف کافی بود تا توپخانه مخالفان علیه او به راه بیفتد.
هرچند آنچه از زبان ظریف بیان شد چیزی نبود که برای اولین بار گفته شده باشد اما گویا شمشیر مخالفان تنها برای ظریف است که از غلاف بیرون می‌آید آن هم برای آنکه دیگر وزیر نباشد. همین یک هدف برای کلید زدن طرح استیضاح کفایت می‌کند. استیضاحی که حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر می‌گوید تقدیم به هیات رئیسه شده است و باید در کمیسیون مورد بحث قرار گیرد.
استیضاح ریشه در اختلافات سیاسی  
علی نجفی خشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم درباره علت طرح این استیضاح به خبرآنلاین گفت: هرچند فکر می کنم این استیضاح شتاب‌زده و با اهداف سیاسی مطرح شده است اما به هر صورت این حق نمایندگان است که سوال بپرسند و تذکر بدهند و یا وزیری را استیضاح کنند.
او ادامه داد: همانطور که پیش از این گفته‌ام اظهارات ظریف را باید یک فرصت در جهت مبارزه با فساد تلقی کرد و نه یک تهدید. وقتی چنین مباحثی مطرح می‌شود باید اطلاعات تکمیلی گرفته شود تا ابعاد ماجرا مشخص و زمینه‌ای برای مقابل چنین موضوعاتی فراهم شود.  
نجفی درباره جو مجلس در برابر این استیضاح گفت: آنچه درباره این استیضاح مطرح می‌شود جوی‌ است که مربوط به تعداد محدودی از نمایندگان می‌شود و از سوی یک طیف سیاسی مطرح شده است. باید منتظر باشیم بینیم با ارجاع به کمیسیون مباحث چگونه پیش می‌رود.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این استیضاح را نتیجه اختلافات سیاسی می‌داند گفت: همانطور که گفتم این استیضاح ناشی از اختلافات سیاسی است اما به عنوان یک دیپلمات باید بگویم عرصه سیاست خارجی عرصه اختلافات جناحی نیست بلکه یک عرصه ملی است و باید یک وحدت ملی در پس آن وجود داشته باشد تا تیم وزارت خارجه با استحکام بیشتری به کار خود ادامه بدهند.
او در پاسخ به این سوال که منتقدان می‌گفتند چرا ظریف اینچنین درباره پولشویی صحبت کرد درصورت استیضاح این مباحث باید با جزئیات بیشتر از تریبون مجلس مطرح شود گفت: دقیقا این همان موضوعی است که من می‌گویم برای آقای ظریف یک فرصت است نه تهدید. وزیر امورخارجه می‌تواند مواضع خود را به صورت شفاف به مردم بگوید.
 
کد مطلب : ۱۴۴۶۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.