۰

حسين الله كرم : حجاریان و همفکرانش فکر می کردند می شود روحانی را هدایت کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
حسين الله كرم : حجاریان و همفکرانش فکر می کردند می شود روحانی را هدایت کرد
حسین الله کرم گفت: امروز که آقای روحانی می رود تا مسئولان اقتصادی خود را از جریان لیبرال به سمت جریان نهادگرا انتقال دهد اصلاح طلبان تندرو پروژه عبور از روحانی را پیگیری می کنند.
زهره ترسایی: "پروژه عبور از روحانی" که این روزها از سوی جریان تندرو اصلاح طلب در حال پی ریزی است را می توان در قالب رفتار همین جریان در "پروژه عبور از خاتمی" در سال ۸۴ تعبیر و تفسیر کرد، اقدامی که البته در همان زمان هم راه به جایی نبرد اما گویا بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
بعد از تلاش نافرجام اصلاح طلبان تندرو در ترغیب اسحاق جهانگیری برای خروج از دولت، این بار سعید حجاریان اعلام کرده " شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم". وی در شرایطی چنین اظهاراتی را مطرح کرده که منتقدان این جریان فکری، چنین اظهاراتی را ناشی از شکست اصلاح طلبان در دستیابی به پروژه هایی می دانند که امیدوار بودند در دولت روحانی پیاده سازی کنند، پروژه های همچون تئوری نرمالیزاسیون و سازش با غرب.
حسین الله کرم درباره اظهارات اخیر سعید حجاریان با بیان اینکه آقای حجاریان معتقد به تئوری نرمالیزاسیون آقای پولانزاس برای عبور از انقلاب و دستیابی به وضعیت طبیعی است، به خبرآنلاینگفت: این گروه از اصلاح طلبان فکر می کردند دولت آقای روحانی همان رحم اجاره ای برای دستیابی به نرمالیزاسیون است.
وی با تاکید بر اینکه استفاده بیش از حد حجاریان از تئوری های تئوریسین های غربی او را به چالش کشیده، ادامه داد: همین نگاه باعث شده این آقایان یک روز موضوع همکاری با روحانی را مطرح کردند اما زمانی که برای رسیدن به نرمالیزاسیون موفقیتی حاصل نکردند پروژه عبور از روحانی را پی می گیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: ریشه این رفتارهای اشتباه امثال آقای حجاریان، اتخاذ تئوری های تئوریسین های غربی است؛ نکته این است که نظریه پردازان غربی در چارچوب دیدگاه های ماتریالیستی دست به نقد انقلاب ها می زنند اما از آنجا که انقلاب اسلامی ایران انقلابی غیر ماتریالیستی بوده وریشه های معنوی گسترده ای دارد در آن قالب قابل بررسی نیست. از این رو می توان ریشه تحولات سریع گفتمانی در دیدگاه های اصلاح طلبان را بر اساس استفاده بیش از حد آنها از تئوری تئوریسین های غربی و ماتریالیستی دانست.
کد مطلب : ۱۴۴۶۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.