۰

دلایلی که به مسقط باید سفر کنید

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
مسقط در شرقی‌ترین نقطه‌ی شبه‌جزیره‌ی عربستان واقع شده است و از نظر زیبایی، ظاهری متفاوت با کشور پر از آسمان‌خراش همسایه‌اش یعنی امارات متحده عربی دارد. این کشور که تا قبل از سال ۱۹۷۰ روی خوشی به خارجی‌ها نشان نمی‌داد، در سال‌های اخیر قدم در راه توسعه گذاشته است اما خوشبختانه همچنان بر حفظ اصالت خاورمیانه‌ای خود پا فشاری می‌کند. اگر شما هم تماشای مناره‌های بلند را به تماشای ویترین‌های پر زرق و برق یا قدم زدن میان تاریخ را به لذت بردن از مراکز تفریحی ترجیح می‌دهید پس باید مسقط را به جای دبی انتخاب کنید. در ادامه با ۹ دلیل دیگر برای انتخاب مسقط به جای دبی آشنا شوید.
۱. می‌توانید از طیف متنوعی از منظره‌های زیبا لذت ببرید
اگر به دنبال لذت بردن از غواصی در دریا، اسکی روی ماسه، گردش در میان طبیعت و وادی‌ها هستید عمان هیچ کم و کسری از این جهت ندارد. این کشور تنوع خوبی برای تفریح‌های مرتبط با دریا و طبیعت دارد. برخی از مناطق و جاذبه‌های آن واقعاً دست نخورده هستند، غواصی در سواحل مرجانی و گردش در شهر یک تجربه‌ی به یاد ماندنی برایتان به ارمغان خواهد آورد و اگر به دنبال راه فراری از گرمای بیابانی هستید هم می‌توانید به شهر صلاله بروید. در اطراف شهر صلاله می‌توانید به مناطق سرسبزی بروید که باعث می‌شوند فراموش ‌کنید در شبه جزیره‌ی عربستان هستید. آبشارها و تپه‌های صلاله به ویژه در فصل پاییز، جذب کننده‌ی گردشگران زیادی است.
مسقط عمان
مسقط عمان
۲. به بازارها، موزه‌ها و مساجد بروید
با این که امارات متحده‌ی عربی هم تاریخ جالبی دارد اما گویی که این تاریخ در پس ظواهر درخشان ابوظبی و دبی گم شده است. در عمان وضعیت متفاوت است و تاریخ نقش کلیدی در این بندر کهن بازی می‌کند. موزه‌ی بیت الزبیر و مسجد سلطان قابوس دو مورد شاخص برای تجربه‌ی تاریخ عمان هستند. مردم مسقط علاقه‌ی خاصی به بازگو کردن تاریخ کشورشان دارند و با گردشگران خارجی هم بسیار صمیمی رفتار می‌کنند.
مسقط عمان
9 دلیل برای سفر به عمان به جای دبی
۳. شنا در کنار لاک‌پشت‌ها یا تماشای دلفین‌ها
اگر در ماه‌های گرم سال یعنی بین اردیبهشت تا مهر به ساحل راس الجنز بروید، می‌توانید لاک‌پشت‌هایی را تماشا کنید که یا مشغول لانه‌سازی هستند یا بچه لاک‌پشت‌هایی را خواهید دید که تازه به دنیا آمده‌اند و در حال پیدا کردن راهشان در میان ماسه‌ها به سمت دریا هستند. اگر هم علاقه به ورزش‌های دریایی مثل موج‌سواری دارید بهتر است به سمت خلیج عمان بروید و دلفین‌ها را تماشا کنید. در زمین‌های عمان هم می‌توان غزال بومی منطقه و پرندگان مهاجر را تماشا کرد.
مسقط عمان
9 دلیل برای سفر به عمان به جای دبی
۴. در زیباترین‌ هتل‌ها اقامت کنید
بعد از سال‌های ۱۹۷۰، عمان به سمت پیشرفت حرکت کرد و زیرساخت‌های شهری آن باعث شد تا رفتن به اطراف شهرها به راحتی امکان‌پذیر باشد. خلیج عمان هم در این پیشرفت تاثیر زیادی داشت چون یک مسیر مهم برای مبادلات نفت، گاز و کالا به شمار می‌رفت. همین اهمیت پیشرفت و جلب توجه خارجی‌ها به عمان باعث شده است تا عمانی‌ها در توسعه‌ی مجتمع‌های اقامتی کم نگذارند. برای مثال البوستان پالاس در ابتدا برای اقامت دوستان سلطان ساخته شد و حالا یک هتل مجلل تحت مدیریت Ritz Carlton است. هتل Chedi هم گزینه‌ی لوکس دیگری برای اقامت در مسقط است.
مسقط عمان
مسقط عمان
۵. آرامش بیشتری در اینجا حاکم است
برخی افراد علاقه دارند تا به مکان‌های شلوغ توریستی بروند و برخی هم به دنبال کسب آرامش و سکوت هستند، اگر جزو گروه دوم هستید عمان برای شما مناسب‌تر است. شهرهای عمان هنوز هم معماری سنتی را حفظ کرده‌اند و شکل و ظاهری بدوی دارند. در مسقط هم وضعیت به همین گونه است. اینجا با این که شهری پر جمعیت محسوب می‌شود اما در آن رقابتی برای ساختن آسمان‌خراش‌های رکوردشکن یا ارائه‌ی گرانترین‌ منوهای رستوران نیست، حفظ فرهنگ سنتی، نقطه‌ی مقابل مزیت‌هایی است که دبی ارائه می‌کند و به همین دلیل عمان مشتریان خودش را دارد.
 
کد مطلب : ۱۴۴۶۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.