۰

تعقیب و گریز ماموران و سارقی با ۳۰۰ فقره سرقت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
سرگرد عباس جمشیدی درباره دستگیری این سارق گفت: بامداد امروز، یکشنبه یازدهم آذرماه، مأموران کلانتری ۱۳۷ نصر در حین گشت زنی در محدوده خیابان تهران ویلا به سرنشینان یک خودرو پراید سفید رنگ مشکوک شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و جهت بررسی موضوع به راننده خودرو پراید دستور توقف می‌دهند. راننده خودرو پراید با وجود دستور پلیس مبنی بر توقف خودرو، با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده و ماموران نیز اقدام به تعقیب این خودرو پراید می‌کنند. او ادامه داد: مأموران چندین بار با استفاده از تجهیزات هشداری، به راننده پراید دستور ایست داده اما وی با افزایش سرعت و انجام حرکات خطرناک به فرار خود ادامه می دهد، در ادامه این تعقیب و گریز با توجه به ایجاد خطر برای شهروندان و خودروهای عبوری، مأموران گشت کلانتری به منظور متوقف کردن خودرو پراید چند تیر هوایی شلیک می‌کنند، اما راننده همچنان به فرار خود ادامه می دهد.
او با بیان اینکه مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک گلوله به سمت خودرو پراید کردند، گفت: با شلیک گلوله به سمت خودرو پراید، راننده کنترل خودرو را از دست داده و خودرو پس از تصادف شدید با خودروهای پارک شده در خیابان رودکی متوقف می شود. بلافاصله بعد از توقف خودرو مأموران سرنشینان خودرو که دو مرد و یک خانم جوان بودند را دستگیر کرده و هر سه متهم به کلانتری ۱۳۷ نصر ارجاع می‌شوند. سرگرد جمشیدی درباره انتقال متهمان به کلانتری گفت: با انتقال این افراد به کلانتری ۱۳۷ نصر، راننده خودرو پراید به نام ایمان که ۳۱ساله بود، به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار با بیش از ۱۱ فقره سابقه دستگیری مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی سوابق ایمان نشان داد که او بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت به عنف، سرقت داخل خودرو، تحصیل مال نامشروع و...  دستگیر و روانه زندان شده است که با شناسایی ایمان به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای وی با صراحت به انجام بیش از ۳۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد و گفت که با همدستی دو عضو دیگر گروه اقدام به سرقت از خودروهای پارک شده در سطح شهر تهران کرده است.
او افزود: این سارق در باره علت حضور یک خانم در گروه نیز گفت که حضور یک خانم در ماشین باعث می‌شد تا کمتر به ما مشکوک شوند و همین امر انجام سرقت ها توسط من و دوستم را آسان‌تر می کرد. رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به دادسرای ناحیه ۲ تهران اعزام و قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای این افراد صادر شد. تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و ... در مراحل ابتدایی و مقدماتی قرار دارد.
 
کد مطلب : ۱۴۴۶۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.