۰

تحلیل رسانه ژاپن تایمز از آشتی واشنگتن و پکن

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
به نوشته این روزنامه ژاپنی، ترامپ پس از امضای توافقنامه تجاری با مکزیک و کانادا در روز جمعه، شنبه موافقت خود را برای همکاری در حل مسایلی مانند انتقال تحمیلی فناوری و حق مالکیت معنوی در ازای توقف تعرفه های جدید گمرکی بر واردات چینی به مدت 90 روز اعلام کرد. 

آمادگی واشنگتن برای مذاکره درباره توافقنامه تجاری دوجانبه با توکیو در اواسط ژانویه، یکی از حاشیه های نشست دو روزه(جمعه و شنبه) گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین بود. ترامپ بارها از تصمیم خود برای کاهش مازاد تجاری ژاپن با آمریکا سخن گفته است.

ترامپ جمعه در حاشیه نشست گروه 20، در دیدار با 'شینزو آبه'، نخست وزیر ژاپن، کسری تراز تجاری با ژاپن را کلان و قابل توجه خواند و برای برقراری توازن این تراز تجاری ابراز امیدواری کرد.

در حالی که مقامات ژاپنی تاکید می کنند هدف توکیو و واشنگتن از توافقنامه تجاری دوجانبه کالا و محصولات است، مقامات آمریکایی در تلاشند خدمات و حتی شرط جلوگیری از کاهش ارزش پول را مشمول این توافقنامه سازند.

انتظار می رود دولت ترامپ در مذاکره با ژاپن خواستار دسترسی بیشتر بازار آمریکا به بازار خودروسازی ژاپن و ترغیب خودروسازان ژاپنی به تولید در آمریکا شود که در نهایت موجب کاهش صادرات ژاپن و اشتغالزایی در آمریکا می شود.
با توجه به اینکه خودرو و قطعات آن، 75 درصد کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن در سال 2017 بود، ترامپ اتومبیل ها را نماد عدم توازن تجاری با توکیو می داند.

پیش بینی می شود، حوزه کشاورزی نیز از محورهای مذاکرات توافقنامه تجاری آمریکا و ژاپن باشد. 
 
کد مطلب : ۱۴۴۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.