رأی قطعی ۵ صراف در هفته آینده صادر می شود!

11 آذر 1397 ساعت 17:39

به گزارش عصر تعادل؛ رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی از صدور رأی قطعی ۵ صراف در هفته آینده خبر داد.


قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی اظهار کرد: رأی قطعی ۵ صراف، هفته آینده صادر و به نوبت اعلام می‌شود.
احسان صفوی امیر، بهزاد بهرامی، سید مازن قائنی، مجید انصاری و پیمان ارغوانی ۵ صرافی هستند که با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سوءاستفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کرده که این کارشان موجب افزایش قیمت ارز و کالا‌های اساسی شده است.
نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد، مجموع مبالغ مربوط به ۵ متهم را مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۷۴ دلار اعلام کرد.
نماینده دادستان گفت: در تحقیقات مشخص شد که بخشی از ارز خریداری شده و ثبت شده در سامانه سنا به نام افرادی است که از اقشار کم درآمد جامعه بودند و با دریافت مبالغ ناچیز بدون اینکه ارزی در اختیار این اشخاص قرار گیرد، کارت ملی و حساب بانکی خود را در اختیار متهمان قرار داده و متهمان نیز به دریافت ارز و جابه جایی وجوه از طریق کارت‌های بانکی این اشخاص اقدام کرده اند.
وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد این افراد با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی و بانکی اشخاص متعدد و با همکاری دلالانی که اسامی ایشان در پرونده منعکس است و سابقا پرونده ایشان با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده، مبالغ اشاره شده را به شرح فوق به نام این اشخاص در سامانه سنا به صورت صوری خریداری کرده و در نهایت ارز توسط صرافی‌های مورد نظر یا دلالان تصاحب شده است.
سوء استفاده از کارت ملی ۱۰۲۸ نفر
قاضی در این جلسه پس از دفاعیات متهم احسان صفوی امیر خطاب به وی گفت: کارت ملی ۱۰۲۸ نفر مورد سوء استفاده قرار گرفته و دلار‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دادید گویای این است که به جای مصرف دلار در جای خود، در بازار آزاد و با ترفند، علیرغم ثبت در سامانه به اشخاصی که استحقاق نداشتند پرداخت کردید که آن‌ها مرتبط با شما بودند و شما در ازای اجاره کارت ملی به آن‌ها مبلغی می‌دادید.
گفتنی است، بر اساس استجازه مقام معظم رهبری، احکام صادره دادگاه‌های ویژه در غیر از احکام اعدام، قطعی و قابل اجرا است.
 


کد مطلب: 144687

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144687/رأی-قطعی-۵-صراف-هفته-آینده-صادر-می-شود

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir