۰

خسارت برف و سیل به 15 استان کشور

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
خسارت برف و سیل به 15 استان کشور
به گزار عصرتعادل،   مرتضی سلیمی درباره بارش‌های اخیر و شرایط شهرهای کشور گفت: 31 شهر، روستا و مناطق عشایر‌نشین 7 استان کشور شامل اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، لرستان و همدان در 24 ساعت گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور 47 تیم امدادی شامل 191 امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: در مناطق یادشده، یک هزار و 265 نفر امدادرسانی و 21 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

سلیمی از فوت یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان خبر داد و افزود: طی سه روز ساعت گذشته، 109 واحد مسکونی از آب تخلیه و 41 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به وقوع برف و کولاک در 24 محور کوهستانی 12 استان کشور در 48 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: محورهای کوهستانی 9 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان در دو روز گذشته متأثر از برف و کولاک شد که 28 تیم امدادی شامل 100 امدادگر برای امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک به مناطق مزبور اعزام شدند.

سلیمی امدادرسانی به دو هزار و 150 نفر، اسکان اضطراری 103 نفر و رهاسازی 321 خودرو را از جمله خدمات امدادگران هلال احمر به افراد گرفتار در برف و کولاک در مناطق یاد شده عنوان کرد.
 
منبع: تسنیم
 
 
کد مطلب : ۱۴۴۷۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.