با شکست برابر استرالیا

هندبال بانوان ایران به مقام ششم آسیا رسید

17 آذر 1397 ساعت 16:50

تیم ملی هندبال زنان ایران با شکست از استرالیا به مقام ششم آسیا بسنده کرد تا بهترین مقام تاریخ خود را در این مسابقات کسب کند.


به گزارش عصر تعادل، هفتمین روز از هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در کوماماتو ژاپن، تیم هندبال زنان ایران برای کسب رتبه پنجم یا ششم به مصاف تیم استرالیا رفت.
 
شاگردان مرضیه یوسف در نیمه اول این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۱۳ از رقیب خود عقب افتادند و در نهایت با نتیجه ۲۴ بر ۳۰ از تیم استرالیا شکست خوردند. به این ترتیب تیم هندبال بانوان کشورمان عنوان ششم این رقابت ها را از آن خود کرد.
 
پیش از این نیز هندبالیست های کشورمان در دوره مقدماتی 41 بر 26 از قزاقستان شکست خورد و در بازی دوم 29 بر 24 نتیجه را به استرالیا واگذار کرد. پس از این دو دیدار تیم ملی زنان کشورمان به مصاف ژاپن میزبان بازی‌ها رفت و متحمل شکست 31 بر 8 شد اما در آخرین دیدار خود برابر نیوزلند به پیروزی 38 بر 19 رسید. 

شاگردان یوسف به  این ترتیب در مقام چهارم گروه خود قرار گرفتند تا برای کسب مقام‌های پنجم تا هشتم به مصاف حریفان خود بروند. در مرحله بعد تیم ایران به پیروزی ارزشمند 19 بر 17 برابر هنگ  کنگ رسید تا برای کسب مقام پنجم مجددا مقابل استرالیا قرار بگیرد اما این بار هم 30 بر 24 مغلوب حریف خود شد تا به مقام ششم برسد. این بهترین مقام تاریخ هندبال بانوان ایران از بدو حضور در جام ملت‌های آسیا در بخش زنان محسوب می‌شود. 


پایان پیام//


کد مطلب: 144745

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144745/هندبال-بانوان-ایران-مقام-ششم-آسیا-رسید

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir