۰
مدیرعامل انجمن دیابت ایران خبر داد:

بی‌اطلاعی نیمی از افراد دیابت نوع 2 از بیماری خود!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
بی‌اطلاعی نیمی از افراد دیابت نوع 2 از بیماری خود!
به گزارش عصر تعادل امیرکامران نیکو سخن مدیر عامل انجمن دیابت و دبیر علمی شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر کشور گفت: نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع دو از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی گفت: این در حالی است که شیوع و افزایش موارد جدید دیابت نوع دو به طور مستقیم با سبک زندگی افراد ارتباط دارد و اگر درصورت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ خودمراقبتی از طریق رسانه های جمعی، مردم با چگونگی پیشگیری از بیماری دیابت نوع دو مطلع شوند، در آینده نگران افزایش چند برابری این بیماری در کشور نخواهیم بود.

دبیر علمی شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر کشور تصریح کرد: افراد پیش دیابتی که مشکل اختلال در تحمل گلوکز دارند و یا قند خون آنها در آستانه بالا رفتن است درصورت تغییر شیوه زندگی و مقابله با عوامل خطر بروز این بیماری نظیر چاقی، اضافه وزن، فشارخون بالا و همچنین نکشیدن سیگار و قلیان، کم کردن مصرف نمک و شکر و انجام ورزش و داشتن تغذیه سالم به دیابت نوع دو مبتلا نخواهند شد.

نخستین همایش ملی شبکه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر متشکل از سازمان‌های مردم نهاد مرتبط ۲۷ دی ماه سال جاری در سالن مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش واقع در خیابان ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

پایان پیام//

 
کد مطلب : ۱۴۴۷۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.