۰

دليل سكوت اين روزهاي شيوخ اصولگرا چيست؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
دليل سكوت اين روزهاي شيوخ اصولگرا چيست؟
محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز درباره برگزاری جلسات جامعه روحانیت مبارز و دلایل کم رنگ شدن فعالیت این تشکل به خبرآنلاین گفت: جامعه روحانیت مبارز طبق روال معمول هر دو هفته یک بار جلساتی دارد که به صورت مرتب برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در حال بازنگری اساسنامه جامعه روحانیت مبارز هستیم، ادامه داد: تصمیم بر این است که تشکیلات جامعه روحانیت گسترده تر شده به طوری که فعالیت جامعه علاوه بر تهران، در سایر استان ها و شهرستان ها نیز فراگیر شود.
رهبر افزود: طبیعی است که نقد، بررسی و رای گیری ها برای بازنگری در اساسنامه اقدامی زمان بر است که دوستان بیشتر درگیر این اقدامات هستند نه اینکه جلسات برگزار نشود.
وی در پاسخ به اینکه در جریان بازنگری اساسنامه جامعه روحانیت مبارز آیا گرایشات سیاسی افراد برای عضوگیری جدید مدنظر است یا خیر، گفت: این مباحث مطرح نشده اما در بازنگری اساسنامه جامعه اقداماتی به صورت زیربنایی در حال انجام است.
عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این طور نیست که بگوییم در بازنگری اساسنامه، موضع جامعه روحانیت تغییر می کند بلکه بنا دارد بر اساس همان اصول و مبانی جریان اصولگرایی حرکت کند، البته این به معنای تقابل با دیگران نیست اما مبنا و محور همان اصول گذشته است که در قالب تشکیلات گسترده تر فعالیت خواهد کرد.
وی در پاسخ به اینکه اگر از طیف های دیگر سیاسی علاقمند به همکاری با جامعه روحانیت باشند امکان همکاری آنها وجود خواهد داشت یا خیر، تاکید کرد: امروز بسیاری از روحانیون هستند که کاری به جناح بندی های سیاسی ندارند اما مایلند با تشکیلات جامعه روحانیت مرتبط باشند که در این زمینه و فارغ از جناح بندی های سیاسی کارهای خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به کم رنگ شدن موضع گیری های جامعه روحانیت مبارز  در حوادث مختلف داخلی و خارجی، تاکید کرد: بارها به دوستان در جامعه روحانیت تاکید کردم که این تشکل باید در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و ... به شکل فعال تری وارد عمل شده و میدانداری کند که از این جهت قدری کم فعالیت است.
حجت الاسلام رهبر گفت: امید می رود که به زودی و با فعالیت تشکیلات گسترده تر، جامعه روحانیت مبارز همچون گذشته به صورت فعال در میدان حضور داشته باشد.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعتین همواره جزو پیشتازان حرکت های مختلف در کشور بودند، یادآور شد: امروز اعلام نظر جامعه روحانیت در مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی، سیاسی و ... کم شده که جا دارد جامعه با صدور بیانیه و اعلام موضع در موضوعات مختلف به شکل فعال تری ظاهر شود. 
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.