۰

مديرعامل هوآوي با قيد ضمانت آزاد شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
مديرعامل هوآوي با قيد ضمانت آزاد شد
طبق معامله انجام‌شده میان مقامات کانادایی از یک‌سو و وکیل و شوهر خانم وانژو، وی باید در بریتیش کلمبیا بماند و ضمن دادن شماره تلفنی که همیشه پاسخگو باشد، در خانه 5.6 میلیون دلاری که محل اقامت وی است، از ساعت 11 شب تا 6 صبح حضورداشته باشد.{لینک}
همچنین با زدن مچ‌بند امنیتی تحت کنترل بوده و پاسپورت و سایر مدارک شناسایی وی نیز نزد پلیس خواهد بود.
«استار ونکوور» نوشت: پس از موج احساسات ملی گرایانه چینی و اعتراضات مردم، برخی از ساکنان ونکوور گفتند خانه‌های خود را برای آزادی وانژو به عنوان وثیقه ارائه می کنند تا نشان دهند وی نمی تواند خطرآفرین باشد.{لینک}
وانژو که دختر مؤسس هوآوی است از اول دسامبر به اتهام نقض تحریم‌های ایران در کانادا و در پرواز هنگ‌کنگ به مکزیک بازداشت‌شده و آمریکا خواهان استرداد وی به این کشور است تا وی را دادگاهی کند.
در همین حال یکی از دیپلمات‌های سابق کانادایی به نام «مایکل کوریگ»در چین بازداشت‌شده است که این بازداشت می‌تواند کانادا را از کرده خود پشیمان کند. در اولین واکنش رسمی به این بازداشت نخست‌وزیر کانادا ابراز نگرانی شدید کرده است.
اما ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش رسمی به موضوع بازداشت وانژو سربسته به رویترز گفت: هنوز تماسی از رئیس جمهور چین نداشتم.
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.