۰

شکست سنگین حزب حاکم هند در انتخابات

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳
به دنبال برگزاری انتخابات میان دوره‌ای پارلمان هند در 5 منطقه انتخاباتی حزب جنتا که اینک حزب حاکم در هند تلقی می‌شود شکست را پذیرا شد.گزارش‌ها حاکی است نتایج شمارش آرا در مناطق مختلف مادیا پرادش، چاتیس‌گر و راجستان نشان می‌دهد که رقبا گوی سبقت را از حزب حاکم ربوده‌اند.
نتایج اولیه نشان می دهد که حزب حاکم در هر 5 منطقه نتیجه را به رقبا واگذار کرده است و این می‌تواند زنگ خطری جدی برای انتخابات اصلی که سال آتی برگزار خواهد شد باشد.
گفتنی است حزب جنتا در ایالت مادیا پرادش با نتیجه 106 بر 115 از حزب کنگره شکست خورد، در ایالت راجستان رقابت میان این دو حزب 101 کرسی را برای حزب کنگره و 74 کرسی را برای حزب جنتا به ارمغان آورد.
در ایالت چاتیس گر رای گیری با نتیجه عجیب 69 کرسی برای حزب کنگره و تنها 11 کرسی برای حزب جنتا به پایان رسید.
این در حالی است که پیش بینی می شد نتیجه برخلاف این باشد زیرا این ایالت در دوره های قبل به صورت کامل از حزب جنتا حمایت کرده بود.
اوضاع در تلنگانه چندان بهتر از سایر ایالت ها نبود و در این ایالت حزب محلی تلنگانه موفق شد از 199 کرسی 85کرسی را از آن خود کند و پیروز میدان باشد.
حزب حاکم هند در ایالت میزوام نیز با شکست روبرو شد و از 40کرسی این ایالت تنها یک کرسی را از آن خود کرد.
برخی کارشناسان معتقدند خراب شدن اوضاع اقتصادی هند و همچنین ناتوانی دولت این کشور در حل مشکل کشمیر می تواند از مهم ترین دلایل نارضایتی مردم از «نارندرا مودی» و حزب جنتا باشد.
دولت هند برای پیروزی در انتخابات سال آینده دوبار دعوت پاکستان برای مذاکره و صلح را نیز رد کرده است.
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.