۰

مساکن ارزان قیمت برای نیازمندان اردبیل احداث می شود!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: با مکاتباتی که با وزارتخانه داشته‌ایم با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ، پیشنهاد دادیم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند.شهرام باباخانی تصریح کرد: در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی نیز بیان کرد: ما تنها در شهر گیوی بالا 52 واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مساکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد.
عضو شورای مسکن استان اردبیل در مورد کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها خاطرنشان کرد: مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی، اسکلت، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده یا در شرف برطرف شدن می باشد.
باباخانی در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین 15 تا 40 میلیون تومان اظهار کرد: با توجه به نرخ پائین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام نمی‌دهند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد: البته افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده ، در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پائین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.