۰

نگاهی به آتش‌سوزی‌هایی در مدارس، که منجر به مرگ کودکان شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۱
آتش‌سوزی در مدارس بازهم جان ۳ دانش‌آموز را گرفت؛ صبح امروز پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی اسوه حسنه در زاهدان دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌سوزی به‌خاطر استفاده از چراغ نفتی برای گرم‌کردن کلاس‌های درس. استفاده از چراغ نفتی در مدارس روستایی و احتمال بالای آتش‌سوزی در حالی رخ می‌دهد که استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های نفتی ممنوع است؛ اما اهمال‌کاری و بی‌توجهی باعث شده تا این قبیل حوادث در کم‌ترین حالت یک پروسه ۲۰ ساله داشته باشد و دائما تکرار شود.
در این حادثه یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی و سه دانش‌آموز کلاس اولی دچار سوختگی شده‌اند که دو تا سه نفر از آنها فوت شدند. در همین میان علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: «۲ دانش‌آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش‌سوزی شده بودند به نام‌های صبا عربی و مریم نوکندی فوت کردند. اسامی ۴ دانش‌آموز دختر که در حادثه پیش دبستانی اسوه زاهدان صبح امروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای ۷۰ درصد گزارش شده است، به این شرح است؛ مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتامیرشکار.» گفتنی است قبلا در همین خبر از قول مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام شده بود ۳ ‌دانش‌آموز این حادثه فوت کردند ولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد تعداد فوت‌شده‌ها ۲ ‌نفر ‌هستند.
پس از آن، طبق اعلام علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، سومین دانش آموز آسیب دیده در حادثه آتش‌سوزی دبستان دختران اسوه شهر زاهدان با تلاش پزشکان احیا شد.
دستور بازداشت صادر شد
در همین میان دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد. حجت الاسلام و المسلمین دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: «متاسفانه بر اثر آتش‌سوزی در یک مرکز آموزشی ٣ نفر از دانش‌آموزان فوت شدند و عده‌ای دیگر در بیمارستان بستری هستند، تیم پزشکی از تهران اعزام شده و برای انجام اقدامات درمانی در محل مستقر هستند.» او با اشاره به اینکه در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند، ادامه داد: «با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد. متاسفانه استانداردهای لازم و نکات ایمنی در این مدرسه رعایت نشده بود و قطعا پس از وصول نظریه کارشناسی چنانچه سایر اشخاص و دستگاه‌ها در این رابطه مقصر شناخته شوند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد. این نهادها باید هر چه سریعتر گزارش مدارسی که حداقل استانداردهای قانونی در آن رعایت نشده است را به دادستانی ارسال کنند تا نسبت به تعطیلی و یا انتقال دانش آموزان به مکان مناسب‌تر اقدام شود.»
 
کد مطلب : ۱۴۵۰۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.