۰
لیگ جزیره در تعطیلات سال نو

شروع رویایی در تئاتر رویاها/ بابانوئل! هدیه‌های تاتنهام کجاست؟  

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
شروع رویایی در تئاتر رویاها/ بابانوئل! هدیه‌های تاتنهام کجاست؟  
به گزارش عصر تعادل، در ادامه هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال جزیره دیشب تیم فوتبال منچستر یونایتد در خانه کاردیف به میدان رفت و موفق شد با پنج گل میزبان خود را در هم بکوبد. مارکوس رشفورد بسیار زود و دقیقه 4 شیاطین سرخ را با یک کاشته تماشایی و فنی پیش انداخت. یونایتد در این بازی انگیزه عجیبی داشت و دقیقه 30 پل پوگبا، بازیکن مغضوب ژوزه مورینیو پاسی عرضی به آندره هره‌را داد و شلیک تماشایی او پس از برخورد با دفاع مقابلش از بالای سر نیل اتریج دروازه‌بان فیلیپینی کاردیف وارد دروازه حریف کرد. 7 دقیقه بعد، رشفورد اشتباه کودکانه‌ای کرد و با دست توپ را در منطقه جریمه خودی مهار کرد تا ویکتور کاراساما از روی نقطه پنالتی و در جهت حرکت داوید دخه‌آ اختلاف را به حداقل برساند اما دقیقه 41 کار خوب تیمی منچستری‌ها باعث شد آنتونی مارسیال با اتریج تک به تک شود و توپ را به قعر دروازه تیم ولزی بفرستد. نیمه نخست به این ترتیب سه بر یک به سود منچستریونایتد به پایان رسید.  
 

رشفورد گل نخست منچستریونایتد را زد تا آتش بازی را در کاردیف آغاز کند

من یو نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد و دقیقه 56 به یک ضربه پنالتی دست یافت و جسه لینگارد که خودش با خطای مدافعان کاردیف سرنگون شده بود، سومین گل این تیم را وارد دروازه میزبان کرد. دقایقی بعد رشفورد می‌توانست دبل کند اما توپ زمینی او با فاصله ای بسیار اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. در ادامه مورفی از داخل محوطه جریمه دخه‌آ را وادار به واکنش و دایوی تماشایی کرد و دو دقیقه بعد هم ضربه سر پاترسون از یک قدمی دروازه به آسمان رفت تا گل دوم میزبان به ثمر نرسد. دقیقه پایانی بازی سلسله اشتباهات هافبک‌های کاردیف باعث شد من یو در فست برک فرصتی عالی به دست بیاورد پاس طلایی پوگبا به لینگارد او را با اتریج تک به تک کرد و بازیکن تیم ملی انگلیس با عبور از دروازه‌بان حریف توپ را به قعر دروازه میزبان فرستاد تا منچستر یونایتد در نخستین حضور سولسشیر روی نیمکت خود به یک برتری قاطع برسد.
 
در دیگر بازی مهم این هفته، تیم منچسترسیتی در زمین کریستال پالاس تن به شکست سه بر دو داد تا در کورس قهرمانی با توجه به پیروزی دو بر صفر لیورپول در خانه ولور همپتون 44 امتیازی بماند و اختلافش با صدرنشین به چهار برسد. چلسی هم در لندن با تک گل دقیقه 51 جیمی واردی از لستر شکست خورد تا با این باخت خانگی از کورس عقب بماند.
 

هری کین می‌خواهد ضمن پیروزی بر اورتون، صدر جدول گلزنان را هم بدست آورد.

آرسنال پس از حذف غم انگیز و تلخ برابر تاتنهام در اف ای کاپ، دیشب در ورزشگاه امارات دق و دلی‌هایش را سر برنلی خالی کرد و با دبل اوبامیانگ و گل دقیقه 91 آیوبی مقابل تک گل بارنز به پیروزی سه بر یک رسید تا همچنان با 37 امتیاز و به دلیل تفاضل گل پایین‌تر از چلسی در رتبه پنجم قرار بگیرد.

بورنموث هم در خانه برابر برایتون که علیرضا جهانبخش را در ترکیب خود نداشت، با دبل بروکس به برتری دو بر صفر رسید. در این دیدار لوییس دانک دقیقه 74 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا برایتون یک ربع پایانی را 10 نفره بازی کند.

ساتهمپتون که انگار تازه از خواب بیدار شده، پس از شکست آرسنال دیشب هم در زمین هادرسفیلد به برتری سه بر یک دست یافت تا با 15 امتیاز به رتبه چهاردهم صعود کند و به لطف تساوی بدون گل  نیوکاسل مقابل فولام، از منطقه خطر موقتا دور شود. در  آخرین دیدار هم وستهام در خانه با دو گل نتیجه را به واتفورد واگذار کرد تا واتفوردی‌ها بازهم به نتیجه‌ای درخشان برسند و با 27 امتیاز سال را در رتبه هفتم به پایان برسانند.
 
امشب اما  در آخرین دیدار سال 2018 لیگ برتر انگلیس تیم‌ قدرتمند و پرمهره تاتنهام در بندر لیورپول مهمان تیم دوم این شهر، اورتون است. شاگردان مارکو سلیوا، هفته پیش در منچستر مقابل سیتی تن به شکست سه بر یک دادند تا در رتبه یازدهم قرار بگیرند. اگر تافی‌ها بتوانند دست به شگفتی بزنند و تاتنهام قدرتمند را شکست بدهند جای واتفورد را در رتبه هفتم می‌گیرند اما آن سوی میدان هم مائوریسیو پوچتینو و شاگردانش به خوبی می‌داننند این دیدار چقدر حساس است. آن‌ها در صورت پیروزی اختلاف با سیتی در رتبه دوم را به عدد دو کاهش می‌دهند و با 6 امتیاز کمتر از لیورپول همچنان در کورس قهرمانی حضوری پررنگ خواهند داشت. باید منتظر ماند و دید بابانوئل هدایای کریسمس را در رختکن اورتون می‌گذارد یا هری کین و یارانش شادمان در پایان بازی به پایکوبی خواهند پرداخت.
 
یاسر سماوات
کد مطلب : ۱۴۵۰۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.