۰
اورتون 2 – 6 تاتنهام

هیولای کرامپوس تافی‌ها را بلعید!  

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
هیولای کرامپوس تافی‌ها را بلعید!  
 عصر تعادل – 20 دقیقه از بازی گذشته بود. همه چیز در گودیسون پارک آرام بود و بازی گرم اورتون و نمی‌گذاشت هوای سرد بندر لیورپول هواداران اورتون را آزار دهد. گیلفی سگیوردسون، ستاره ایسلندی آبی‌ها در یک کش و قوس توپ را می‌گیرد و کالورت لوین را از چپ راه می‌اندازد. نفوذ این یکی و کات بک او به تئو ولکات می‌رسد. ولکاتی که مدت‌ها در جمع دشمنان تاتنهام، در آرسنال حضور داشت و تشنه‌ترین بازیکن اورتون برای گل زدن به اوگو لوریس و تاتنهام بود. ضربه ولکات از میان پاهای لوریس به قعر دروازه تاتنهام می‌غلتد. گودیسون پارک منفجر می‌شود. حالا همه یک فکر در سرشان هست. همه اورتونی‌ها گمان می‌کنند بلایی که سر چلسی و من‌سیتی در شب گذشته آمده، امشب سر تاتنهام آوار می‌شود. آن‌ها دیوانه‌وار خوشحالی می‌کنند. یک دقیقه بعد آن‌ها با ضربه سر ریچارلیسون به گل دوم می‌رسند! رویا در حال تکمیل شدن است آبی‌ها بال درآورده‌اند اما سوت داور پر و بال آن‌ها را قیچی می‌کند. گل دوم تافی‌ها خطا بوده و لوریس جان سالم به در می‌برد.
 
همه چیز عوض می‌شود!
دقیقه 27 رویا جایش را با کابوس عوض می‌‎کند. توپ در میانه میدان به هری کین می‌رسد و او به سان پاسوری قهار توپ را بلند پشت دفاع میزبان می‌اندازد. جردن پیکفورد جوان بیرون می‌آید و با کورت زوما، مدافع خود قاطی می‌کند اما یک نفر دیگر در این صحنه حضور داشت که با چشم‌های ریز خود همه چیز را دنبال کرده بود. سون هیونگ مین... هدیه کریسمس پیکفورد را همانجا باز می‌کند و گلی زیبا به ثمر می‌رساند. یک بر یک مساوی اما این تازه شروع یک رویا  و یک کابوس است. دقیقه 36 سون از جناح چپ به دفاع میزبان می‌زند اما شوت سنگین او را پیکفورد ناقص دفع می‌کند. کین می‌لغزد و روی زمین سر می‌خورد اما توپ زیر پای کسی می‌افتد که سرضرب آن را به قعر سنگر تافی‌ها می‌فرستد. دله علی حساب کار را 2 بر صفر می‌کند. تاتنهام همان نیمه نخست کامبک می‌زند اما این پایان کار نیست. دقیقه 42 بازهم سون! این بار با خطای مدافعان اورتون کفشش از پایش بیرون می‌آید. کیرون تریپیر و کریستین اریکسون پشت توپ می‌ایستند و تریپیر با شلیکی محکم آن را به تیر عمودی راست اورتون می‌کوبد. شیرجه بلند پیکفورد فقط دروازه را خالی می‌کند تا کین دروازه خالی را برای سومین بار فرو بریزد. در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست دله در برخورد با پیکفورد مصدوم می‌شود و جای خود را به در نیمه دوم به اریک لاملای آرژانتینی می‌دهد.  
 
شاگردان مارکو سیلوا زخم خورده و شاگردان پوچتینو شادمان به رختکن می‌روند.  تاتنهام برای رسیدن به گل چهارم در نیمه دوم خیلی صبر نمی‌کند. فقط دو دقیقه و نیم! نفوذ کین و ارسال کاپیتان تیم ملی انگلیس روی دروازه را سیموس کلم ایرلندی با ضربه سر و شیرجه وار دفع می‌کند اما این توپ هم به اریکسون می‌رسد تا مغز متفکر دانمارکی تاتنهام با یک ضربه والی با وجود شیرجه بلند پیکفورد برای چهارمین بار او را تسلیم کند. برای لحظاتی اورتونی‌ها به خود می‌آیند. دقیقه 51 حرکت ریچارلیسون برزیلی و پاس  او پشت محوطه جریمه به سیگورسون می‌رسد تا ستاره شب سیاه اورتون یک تنه به دفاع لندنی‌ها بزند و با ضربه‌ای زاویه‌دار و زمینی گل دوم میزبان را به تور دروازه لوریس بدوزد. این نتیجه می‌توانست امیدوارکننده باشد اما نه در چهره سیلوا و نه شاگردانش ردی از امید دیده نمی‌شد. آن‌ها پاک باخته بودند  و 10 دقیقه بعد سون روی پاس لاملا در موقعیتی مشکوک به آفساید با پیکفورد تک به تک می‌شود. ستاره کره‌ای تات توپ را از بین پاهای سنگربان اصلی تیم ملی انگلیس درون دروازه می‌فرستد تا دبل کند. 5 بر 2 و اوضاع هر لحظه برای اورتون وخیم‌تر می‌شود.
 
کرامپوس! 
هواداران اورتون ورزشگاه را ترک می‌کنند. شبه کرامپوس (موجودی خیالی در افسانه‌های مردمان اروپای شرقی که نیمی بز و نیم دیگرش هیولاست. این موجود نقطه مقابل بابانوئل است و در شب کریسمس بچه‌ها را می‌دزدد و رویاهای آدم بزرگ‌ها را هم با خودش می‌برد.) در گودیسون پارک قهقهه می‌زند و اورتونی‌ها با رویاهای برباد رفته از ورزشگاه خارج می‌شوند. آن‌ها می‌روند و بعدا با خودشان می‌گویند چه خوب که نماندیم تا گل ششم تاتنهام را ببینیم. گلی که بازهم روی نبوغ سون و نفوذ  او از جناح چپ و ارسال بی نقصش توپ را به هری کین رساند تا او برای چهارمین بار پیاپی مقابل اورتون دبل کند!
 
«بدتر از این نمی‌شه» این جمله‌ای بود که هواداران اورتون که در ورزشگاه مانده بودند پس از گل کین زمزمه می‌کردند. تاتنهام با این پیروزی 42 امتیازی می‌شود و پس از لیورپول 48 و منچسترسیتی 44 امتیازی در رتبه سوم قرار می‌گیرد. در شب‌ها سرد زمستان رقابت این سه تیم داغِ داغ می‌شود.
 
کین با این دبل به رکورد مایکل اوون می‌رسد و پوچ هم با این پیروزی تبدیل به سومین مربی تاریخ می‌شود که در گودیسون پارک به اورتون 6 گل زده است. پی از او آرسن ونگر با آرسنال و ژوزه مورینیو با چلسی اورتون را 6 تایی کردند. حالا تافی‌ها با 24 امتیاز در رتبه یازدهم قرار می‌گیرند اما این شکست واقعا برای آن‌ها سنگین و سخت بود. آن سوی میدان هواداران خردسال تاتنهام این پیروزی را هدیه بابانوئل می‌دانند و این سو کرامپوس کریه، رویاهای پسران آبی بندر شمال غربی جزیره را در کیسه چرکین خود می‌اندازد و با خنده‌ای دیوانه‌وار از گودیسون پارک می‌رود.
 
یاسر سماوات
 
 
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.