۰
ایران 1 – 1 فلسطین

کیف منتقدان کی‌روش کوک شد!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کیف منتقدان کی‌روش کوک شد!
 به گزارش عصر تعادل، در حالی که همه جای دنیا بازی‌های دوستانه برای ارزیابی تیم‌ها از نقاط ضعف و قوت خود برگزار می‌شود و نتیجه اهمیت چندانی ندارد، تساوی ایران در روزی که کی‌روش می‌توانست با حفظ ترکیب اصلی خود و بازی سراسر تهاجمی فلسطین را گلباران کند، باعث خوشحالی منتقدان کی‌روش شد! و از این تساوی کم اهمیت به عنوان شوک بزرگ به تیم ملی یاد کردند!!
 
تیم ایران در فاصله چند روز مانده به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا دیشب در ورزشگاه الدحیل قطر به مصاف فلسطین رفت. ایران که مشخصا یک بازی تمرینی را در دستور کار خود قرار داده بود در پایان نیمه نخست به تساوی بدون گل برابر حریف کم آوازه خود دست یافت.
 

مهدی طارمی، مثل همیشه فرصت طلب بود. او دقیقه 50 با پرتاب خود به سمت توپ تک گل ایران را به ثمر رساند.

5 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که ارسال کرنر اشکان دژاگه را مهدی طارمی با هوشیاری و پرتاب خود به سمت توپ به گل نخست بازی تبدیل کرد. از این لحظه به بعد تیم ایران سعی در مدیریت بازی داشت و مشخصاً حملات پیاپی در دستور کار شاگردان کی‌روش قرار نداشت. تیم فلسطین هم با ارائه یک بازی خوب و درگیرانه سعی در رسیدن به دروازه ایران داشت.
 
آن‌ها که در نیمه نخست هم یک بار با بیرانوند تک به تک شده بودند، دقیقه 90 با فرار مهاجم خود در قلب دفاع ایران به یک قدمی گل رسیدند. مهاجم فلسطین با حرکتی دیدنی از بین مدافعان ایران رد شد و برای لحظه‌ای هم حسینی را دریبل زد اما فوق واکنش تماشایی دروازه‌بان جوان ایران ضربه این بازیکن را به کرنر فرستاد.
 

حماده، سنگربان فلسطین به یقین چهره برجسته این دیدار بود. او بارها مهاجمان ایران را مثل این صحنه ناکام گذاشت. 

ارسال بلند کرنر روی دروازه ایران با اشتباه محاسباتی مدافعان ایران باعث شد جاناتان زوریلا بالاتر از محمدحسین کنعانی زادگان با ضربه سر دروازه ایران را باز کند و بازی در دقیقه 1 + 90 به تساوی کشیده شود.
 
در پایان بازی، بازیکنان دو تیم با برخورد گرم با یکدیگر نشان دادند به آنچه از این بازی می‌خواستند دست یافتند اما منتقدان کارلوس کی‌روش از این تساوی شکستی بزرگ ساختند و تیم ایران را به باد انتقاد گرفتند.
 
این برخورد با تیم ملی مشخصا یادآور روزهای پیش از آغاز جام جهانی و دیدار دوستانه ایران برابر تیم ملی ترکیه است. دیداری که تیم ایران با اشتباهات روزبه چشمی و علیرضا بیرانوند، دو بر یک مغلوب میزبان خود شد و حتی در نشست خبری یکی از خبرنگاران از کی‌روش پرسید با توجه به اشتباه چشمی جای سیدجلال در تیم ملی خالی نیست؟! تیم ایران اما با ارائه نمایشی در خور تحسین در جام جهانی بلای جان تیم‌های گروه مرگ شد و فقط یک شوت، یک ضربه تا سرگروهی در آن گروه فاصله داشت اما بخت با طارمی یار نبود و ایران با بدشانسی محض با جام جهانی وداع کرد.
 
حالا درست در آستانه جام ملت‌های آسیا دست گذاشتن روی یک بازی تدارکاتی که اگر تیم ایران قصد پیروزی در آن را داشت بدون شک تیم برنده میدان نام می‌گرفت، کیف منتقدان کی‌روش را حسابی کوک کرده اما پیرمرد پرتغالی نشان داده با ایمان به تیمش همواره برای موفقیت می‌جنگند.
کد مطلب : ۱۴۵۱۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.