۰

دستورالعمل تازه برای نرخ‌گذاری خودروها در انتظار تایید رئیس جمهور

تاریخ انتشار
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
دستورالعمل تازه برای نرخ‌گذاری خودروها در انتظار تایید رئیس جمهور
 
رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اظهار کرد: براساس ماده ۵۸ فصل نهم اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای رقابت موظف است تا همه ساله دستورالعمل تعیین قیمت را برای خودروهایی که دارای انحصار هستند و رقیب ندارند ارائه کند.  
رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه براساس ماده ۵۸ هنوز هم این وظیفه بر عهده شورای رقابت است، تصریح کرد:، اما به دلیل وضعیتی که اقتصاد کشور با آن روبروست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که متشکل از سران سه قوه است تشکیل شد و این شورا با اخذ اختیاراتی از مقام معظم رهبری ابلاغیه‌ای صادر کردند.  
شیوا ابراز کرد: براساس بند ۳ آن ابلاغیه مقرر شد تا شورا و نهادهایی که قیمت‌گذاری انجام می‌دادند، شیوه قبلی را ادامه دهند، اما قیمت‌گذاری‌ها براساس تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواهد بود.  
رئیس شورای رقابت اظهار کرد: بنابراین شورای رقابت هم با توجه به وظیفه‌ای که برعهده داشت در مورد قیمت گذاری خودرو باید کار کارشناسی را انجام می‌داد و پس از این اقدام قیمت‌های پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است اعلام می‌کرد تا این شورا قیمت‌ها را تایید و یا رد کند.  
شیوا در پایان گفت: شورای رقابت هم مصوب کرد دستورالعمل قیمت‌ها مانند چند سال گذشته براساس روش سقف قیمت است و روش هزینه تمام شده نیست و آن دستورالعمل را آماده و برای ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رئیس جمهور است ارسال کرد.  
کد مطلب : ۱۴۵۱۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.