۰

سهم هر ایرانی از بودجه 98 چقدر است؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
دولت به ازای هر ایرانی در سال ۱۳۹۸ چقدر هزینه می کند؟  به گزارش خبرآنلاین، کل مصارف بودجه عمومی در سال آینده برابر با ۴۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب جمعیت ایران، ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر خواهد شد.
 به این ترتیب سهم ایرانیان در ماه از این اعتبار ۴۵۵ هزار تومان می شود. این اعتبار به عبارت دیگر هزینه خدماتی است که سالانه ایرانیان در بخش های مختلف اعم از بهداشت و درمان و بیمه و قانونگذاری و ... دریافت می کنند.
 پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد با احتساب بودجه عمومی، هر ایرانی در ماه اعتباری در حدود ۶۰۰ تومان خرج مجلس شورای اسلامی می کند و ۳۱ هزار تومان صرف دفاع از کشور می نماید.
 هزینه مصرف شده برای نظم و امنیت به ازای هر ایرانی ۲۰ هزار تومان و هزینه مصرفی برای هر ایرانی در بخش آموزش و پرورش ۴۹ هزار تومان است. سهم هر ایرانی ۲۰ هزار تومان بابت آموزش عالی، ۱۴ هزار تومان برای بهداشت و ۴۹ هزار تومان برای درمان است.
 مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در این گزارش تاکید دارد هر ایرانی ماهانه ۴۶۰۰ تومان صرف تامین منابع آبی کشور، ۱۹۰۰ تومان صرف فرهنگ و هنر و ۱۳۰۰ تومان صرف امور دین و مذهب می کند.
در این راستا ۳۸۰۰  تومان خرج ارتباطات و ۴۰۰ تومان صرف گردشگری و ۴۰۰ تومان صرف محیط زیست می شود. جدول پیش رو به تفکیک مقدار بودجه عمومی که دولت به ازای هر ایرانی در سال ۱۳۹۸ خرج خواهد شد را در بر دارد.  لازم به توضیح است که در متن میزان هزینه کرد بودجه به صورت ماهانه توضیح داده شد.
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.