۰

جلیلی: فساد، کم کاری و ناکارآمدی مورد تایید نیست / کشتی انقلاب نباید از حرکت بایستد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
سعید جلیلی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت ۹دی در حسینیه ثارالله خرم آباد اظهار داشت: در ۴۰سال عمر انقلاب اسلامی، ایران همواره مورد هجمه دشمن بوده و دشمنان هرآنچه در توان داشته انجام داده اند. دشمن در طول عمر انقلاب اسلامی هرانچه در توان داشته برای حمایت از رژیم طاغوت، مخالفین انقلاب و همچنین در جنگ تحمیلی در کمک به صدام ، علیه ایران بکار گرفته است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز نتیجه پایداری انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان می بینیم جایی که پس از ۴۰ سال آمریکا و ایادی آن از منطقه خارج می شوند و رئیس جمهور آمریکا باید شبانه و مخفیانه وارد عراق شود. دشمنان هرآنچه که در توان داشتند در جنگ هشت ساله علیه ایران انجام دادند و جمهوری اسلامی همواره با قدرت در مقابل آنها ایستاد.
وی با بیان اینکه ۲سال پیش رییس جمهور سابق آمریکا زمانی که می خواست کاخ سفید را ترک کند گفت نتوانستیم در منطقه کاری کنیم چرا که ایران آنجا بود، اظهار داشت: در نهایت اراده جمهوری اسلامی موفق و محقق شد و اکنون عمیق ترین روابط بین ملت ایران و عراق را شاهد هستیم و دشمن از این موضوع دلخور است. اولین گزینه دشمن گزینه نظامی بود در هشت سال شاهد آن بودیم پس از آن تحریم های فلج کننده را اجرا کردند و اگر یک راه طی شده موفق داریم که دشمنان با صراحت از آن یاد می کنند ایستادگی مردم ایران در برابر دشمنان و زورگویان است.
اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:
* اگر ملتی پی در پی توانست در مقابل دشمن پیروزی کسب کند می تواند الگویی برای دیگر کشورها شود همانطور که حزب الله شیعه در جنگ ۳۳روزه با این الگو به پیروزی رسید.روند مبارزه و مقابله با دشمن باعث کسب موفقیت ها و پیشرفت های چشمگیر شده است. در موضوع هسته ای آژانس می گوید که ایران تمام تعهدات را انجام داد اما نتیجه چه شد که آمریکا از برجام خارج شد.
* اروپایی ها نیز که در برجام ماندند می گویند آمریکا خارج شده اما ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد، بیش از هفت ماه گذشته اما اروپایی ها حاضر نشده اند بگویند خروج آمریکا نقض برجام است.امروز ۲۴۰شبکه ماهواره ای علیه جمهوری اسلامی راه اندازی کرده اند و هدفشان تردید در مسیر مردم است.
* آمریکا بیش از ۱۰۰نیروگاه هسته ای دارد و بیش از ۲۰درصد از انرژی خود را از طریق هسته ای تامین می کند اما در ملتی ایجاد تردید می کند که نباید به خود رسید. اوباما اذعان داشت اگر با ایران به توافق نمی رسیدیم به نقطه ای نزدیک می شدیم که تحریم ها کارایی خود را از دست می داد، دشمن می خواهد موفقیت ها را بپوشاند و اگر موفقیتی در ایران حاصل نشده است چرا لشکرکشی بزرگ رسانه ای را انجام می دهید و جنگ رسانه ای را راه می اندازید. در هشت سال جنگ تحمیلی از خرید سیم خاردار هم ما را تحریم کرده بودند اما امروز با همان کشور در خصوص برد موشک های بالستیک مذاکره می کنند. ایران هراسی و اسلام هراسی را راه انداخته اند و از تفکر انقلابی مردم را می ترسانند، ما ملتی قهرمان داریم که خانواده ها شهیدانی را به انقلاب تقدیم کرده اند که محاسبه های دشمنان را بهم می ریزد.
* ایران باید در مقابل دشمن هوشیاری و بصیرت داشته باشند ، دشمن می خواهد شرایطی را ایجاد کند که هرآنچه خود می خواهد باشد و باطل را شبیه حق نشان می دهد. باید جلوتر از زمان باشیم و هوشیارانه عمل کنیم. باید اقدام صحیح در زمان خودش را انجام دهیم که لازمه آن تشخیص صحیح اقدامات دشمن است.
*مسیر حرکت کشور نباید متوقف شود و هیچگاه فساد، کم کاری و ناکارآمدی مورد تایید نبوده همچنین روند کشور باید روز به روز به سمت قله های پیشرفت در حرکت باشد. مهم نیست چه کسی مسئولیت دارد باید به پیشرفت ها نگاه کنیم و موفقیت ها را در نظر بگیریم و کشتی انقلاب نباید از حرکت بایستد.
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.