۰
ستاره ومبلی کره جنوبی را در امارات همراهی می‌کند

تاتنهام بازنده نهایی جام ملت‌های آسیا!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
تاتنهام بازنده نهایی جام ملت‌های آسیا!
 
عصر تعادل - در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز جام ملت‌های آسیا 2019 باقی مانده، تیم ملی کره جنوبی، یکی از مدعیان جدی قهرمانی این رقابت‌ها هم فهرست 23 بازیکن خود را برای حضور در امارات اعلام کرد.
 
نکته جالب این فهرست حضور سون هیونگ مین، بهترین بازیکن آسیا در سال 2017 و وینگر راست تیم تاتنهام اسپرز انگلیس است.
 
سون در حالی به اردوی تیم ملی کشورش می‌پیوندد که تاتنهام در این فصل رقابت بسیار سختی با لیورپول و منچسترسیتی دارد. آن‌ها که روی نوار بردهای شیرین قرار داشتند با شکست نابهنگام و دور از ذهن سه بر یک مقابل ولورهمپتون در ومبلی، سه امتیاز حساس و حیاتی را در کورس قهرمانی از دست دادند تا لیورپول با درهم کوبیدن آرسنال فاصله‌اش را با تات به 9 امتیاز برساند. سیتی هم دیشب در زمین ساوتهمپتون به پیروزی سه بر یک رسید تا شاگردان مائوریسیو پوچیتون رتبه دوم جدول را هم از دست بدهند و با 45 امتیاز پس از لیورپول 54 و منچسترسیتی 47 امتیازی در رتبه سوم جدول قرار بگیرند.
 
حالا در روزهایی که تاتنهام به شدت به تمامی قوای خود برای بازگشت به کورس قهرمانی نیازمند است و فرداشب در زمین کاردیف به میدان می‌رود و یکشنبه 23 دی‌ماه در لندن از منچستریونایتد احیا شده پذیرایی می‌کند، نام سون در فهرست کره جنوبی قرار داده شده است.
 
البته طبق توافق فدراسیون کره جنوبی و باشگاه تاتنهام قرار است سون تا یکشنبه شب و بازی با یونایتد در لندن بماند و پس از آن بازی بی درنگ خود را به امارات برساند. به این ترتیب سون دو بازی نخست تیم ملی کره جنوبی را از دست می‌دهد. البته به نظر نمی‌رسد کره جنوبی در غیاب سون مقابل قرقیزستان و فیلیپین به مشکلی بخورد و او از دیدار سوم و بازی کره برابر چین به ترکیب ببرهای خاور دور اضافه خواهد شد.
 

فوق ستاره کره‌ای تاتنهام در جاکارتا مقابل تیم ایران هم بازی کرد  و یکی از عوامل مهم قهرمانی کره در بازی‌های آسیایی بود.

سون که در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم امید کشورش را همراهی کرد و با این تیم به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید از خدمت سربازی معاف شد و این اتفاق شیرینی برای او و تاتنهام محسوب می‌شد اما انگار او باید بار دیگر دین خود را به کشورش ادا کند. 

در صورتی که کره جنوبی به فینال جام ملت‌های آسیا برسد، این میان اما تاتنهام است که متضرر می‌شود. پسران سپید لندن باید یکشنبه 30 دی بدون سون به زمین فولام بروند و یکشنبه 10 بهمن در ورزشگاه تازه تاسیس خود با واتفورد بازی کنند. سه روز بعد پسران پوچ به نیوکاسل می‌روند تا در شهر سرمای انگلیس به مصاف این تیم بروند. گذشته از این در چنین اوضاعی (رسیدن کره جنوبی به فینال) تاتنهام سون را در دیدار برابر چلسی هم دراختیار نخواهد داشت. غیبت سون در این دیدارها برای تات گران تمام خواهد شد و حالا پوچتینو در غیاب او دل به درخشش اریک لاملای آرژانتینی و لوکاس مورای برزیلی دوخته است اما هیچ کدام از این دو سرعت سون را ندارند و نمی‌توانند نقش او را بازی کنند. 


شادی پس از گل سون پس از فروریختن دروازه جی جی بوفون و یوونتوس در ومبلی 

شاید هواداران تاتنهام انتظار حذف زودهنگام کره جنوبی را بکشند اما بی‌گمان سون یک آسیایی احساساتی است. به یقین اگر تیم ملی کشورش وداعی زودهنگام با جام ملت‌ها داشته باشد، شاید تا مدت‌ها طرفداران اسپرز طراوت و لبخندهای شیرین سون را در لندن نبینند. 
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.