۰
با چراغ خاموش به نوک قله می‌روید یا ته دره؟!

نقل و انتقالات زمستانی یا خواب زمستانی مسئولان استقلال؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
نقل و انتقالات زمستانی یا خواب زمستانی مسئولان استقلال؟
عصر تعادل – ماجرا از کامنت علی خطیر در پاسخ یک هوادارا آغاز می‌شود«دوست عزیز استخدام بازیکن خارجی یه پروسه زمانبره اگه بخوایم یه بازیکن با کیفیت که در قالب بودجه باشگاه باشد...نگران نباشید باید با یه خورده وسواس بیشتری این کار را انجام دهیم و اینکه هنوز نقل و انتقالات شروع نشده و هیچ تیمی هنوز بازیکنی جذب نکرده.»
 
آقای خطیر که با کلی  دبدبه و کبکبه و با رزومه‌ای که در آن از مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فوتبال گرفته تا مدرک مربیگری A از فدراسیون فوتبال انگلیس و مدرک درجه دو یوفا و مربیگری تیم جوانان لوتری سوئیس در آن دیده می‌شد به استقلال آمد (شما بخوانید بر استقلال نازل شد!) او که معاون امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه محسوب می‌شود، در ماجرای پراندن یک شبه تیام و جپاروف بی تقصیر نبود. اصلا این تیم آمده بود که استقلال را نجات دهد اما انگار آقایان نه تنها چیزی از مدیریت قبلی بیشتر ندارند، بلکه از انجام تک و توک کارهای مثبت مدیریت پیشین استقلال هم عاجزند.
 
سیدرضا افتخاری، مدیرعامل تحمیلی وزیر ورزش به استقلال بارها با خود را اعتراض هواداران استقلال روبرو دید اما ناکاربلدی او عمارت تیمی را که مدعی قهرمانی آسیا بود به ویرانه‌ای بدل کرد که بعدها بازیکنان السد آن را به آتش کشیدند. هرچه از سهل‌انگاری، ناکارآمدی و سومدیریت او و اطرافیانش بگوییم کم گفته‌ایم. بدون شخصیت افتخاری ذهن خواننده را یاد پادشاهان برخی سلسله‌های تاریخی کشور می‌انداخت که به راحتی آب خوردن به این و آن امتیاز می‌دادند و کشور را ویران می‌کردند. اوج شاهکار افتخاری عقد قرارداد یک میلیون دلاری با وینفرد شفر، مربی درجه دو بازنشسته فوتبال آلمان بود که حتی تیم‌های سطح پایین حاشیه خلیج فارس او را به عنوان مدیر فنی هم استخدام نمی‌کردند. به هر ترتیب شفر با 360 هزار دلار به استقلال آمد و پس از کسب مقام سوم لیگ و فتح جام حذفی در حالی که فقط نفت آبادان را از لیگ برتر مقابل خود می‌دید و صعود از گروه مرگی که در آن الهلال با از دست دادن بسیاری بازیکنان خود به ضعیف ترین تیم آسیا بدل شده بود و فقط 2 امتیاز کسب کرد! قراردادی یک میلیون دلاری روی میز افتخاری گذاشت! درست همینجا می‌توانیم افتخاری را در لباس پادشاهان چند دهه پیش تصور کنیم! و پدیده دیگری به نام پندار توفیقی که او هم به نوبت خود تیشه به ریشه قصر با شکوه آبی زد. به هرحال هرچه بود گذشت. کاری به گذشته نداریم. بحث ما مربوط به حال است.
 
آقای خطیر ساعت خواب! یعنی شما واقعا زحمت رصد اخبار فوتبال را هم به خود نمی‌دهید؟ صبح‌ها گوشه نگاهی به روزنامه‌های ورزشی نمی‌اندازید؟ دست کم 5 دقیقه تیترهای ورزشی را مرور نمی‌کنید که چنین پاسخ خنده‌آوری به هواداران استقلال می‌دهید؟
 

گرو و نویمایر، بازیکنانی فاقد کیفیت که به خواست شفر صدهاهزار دلار خرجشان شد

آقای خطیر، آقای فتحی، آقای فلانی، جناب بهمانی! مثل اینکه هنوز نمی‌خواهید از خواب خرگوشی بیدار شوید. انگار بردن تیم‌های بحران زده در انتهای نیم‌فصل شما را به خواب خوش خرگوشی فرو برده، خوابی که بدل به خواب طولانی زمستانی شده است! با چه زبانی باید به شما بگوییم، استقلال نیاز به تقویت دارد؟ شما که از اخبار داخلی بی خبرید بدون شک از حریفان آسیایی‌تان هم اطلاع درستی ندارید. جناب خطیر عزیز استقلال باید الهلالی بازی کند که حالا هیولایی به نام گومس را در نوک حمله خود دارد! کافی است هایلایت بازی الهلال و الاهلی عربستان را ببینید. جایی که الهلال 4 گل به رقیب دیرینه خود می‌زند و هرچند 3 گل هم دریافت می‌کند اما قدرت جدید این تیم را ببینید. آقای شفری که ید طولایی در زدن حرف‌های قشنگ قشنگ دارید. البته اگر از خاویار و پسته و فرش و این چیزهایی که همیشه می‌گویید فاکتور بگیریم و به صحبت قشنگ‌تان درباره العین برسیم که فرمودید خیلی از تماشای بازی آن‌ها خوشحال شدید چون نقاط ضعف زیادی داشتند و شما با استقلال به خوبی از آن‌ها استفاده می‌کنید! آقای شفر شما غیر از الهلال با العینی بازی دارید که ریورپلاته را برد و به فینال رسید و با رئال مادرید بازی کرد. نکند شما استقلال را با رئال اشتباه گرفته‌اید و فکر می‌کنید تیم‌تان العین را گلباران می‌کند؟! آقای شفر عزیز از الدحیل چقدر اطلاعات دارید؟ نکند آن‌ها هم فرش قرمز برای شما و استقلال پهن کرده‌اند و دست به سینه منتظر صعود شما به مرحله بعد ایستاده‌اند؟!
 

بافمتی گومس مهاجم فرانسوی الهلال، کابوس همه تیم‌های آسیایی است

اصلا از لیگ قهرمانان چشم می‌پوشیم. در داخل چه می‌کنید؟ جام حذفی که از کف استقلال پرید. شما راهی جز لیگ برتر ندارید. در رقابت با سپاهان، پدیده، تراکتور و پرسپولیس چکار می‌کنید؟
 
آقای شفر شما که سیدحسین حسینی را قبول ندارید. هیچ عیبی هم ندارد. رضایتنامه این جوان را بدهید و بگذارید رحمتی دوباره در استقلال یکه تازی کند! شاید سنگربان جوان استقلال هم درتیم دیگری موفق بود. شما می‌مانید و رحمتی و آینده. حرفی نداریم. برای خط دفاع چه فکری کرده‌اید؟ همینطور برای هافبک‌ها؟ جپاروف چه شد؟ مهاجم گلزنی که قول داده بودید کجاست؟ از اتفاقات اول فصل درس نگرفتید؟ از خوشگذرانی و رها کردن استقلال به امان خدا تا ستاره‌ها یکی پس از دیگری از تیم جدا شوند؟ این لیست پنهانی شما و این قایم باشک بازی، معنی‌اش چیست؟!
 

رحمتی، حسینی را هم از استقلال راند. باید منتظر سرنوشت خود او بمانیم.

دلتان برای هوادار نمی‌سوزد، دست کم فکر خودتان باشید. شما سرمربی استقلالید. تیمی که تا دلتان بخواهد قتلگاه مربیان بوده و خواهد بود. امیدواریم همانطور که جناب سرپرست و معاون و مشاور و ... می‌گویند شما با چراغ خاموش در حال حرکت باشید ولی بازهم به شما می‌گوییم مواظب باشید! رانندگی با چراغ خاموش گاهی باعث موفقیتی بزرگ می‌شود اما در بیشتر مواقع راننده و خودرو در جاده تاریک به قعر دره می‌روند!
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.