۰
3 امتیاز حیاتی در ولز

آخرین فرصت تاتنهام

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
آخرین فرصت تاتنهام
عصر تعادل – همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت. 6 تایی کردن اورتون در بندر لیورپول و برد 5 بر صفر برابر بورنموث در ومبلی. تاتنهام در دو بازی 11 گل زده بود تا همه نگاه‌ها به ساق‌های هری کین، دله علی، سون هیونگ مین، کریستین اریکسن و ... باشد اما باخت بدهنگام 3 بر یک؛ آن هم مقابل تیم تازه لیگ برتری شده ولورهمپتون؛ آن هم در لندن؛ آن هم زمانی که تاتنهامی‌ها نیمه نخست را یک بر صفر برنده به رختکن رفته بودند اما در 18  دقیقه مانده به پایان بازی 3 گل از رقیب کم آوازه خود دریافت کردند، همه چیز را خراب کرد.
 
تاتنهام که در پایان نیم فصل با 6 امتیاز کمتر از لیورپول در رتبه دوم قرار گرفته بود، با این شکست یک پله سقوط کرد تا بازهم سیتی و پپ را بالای سر خود ببیند. واقعا تاتنهام با این همه ستاره چه چیزی کم دارد؟ چرا این تیم که ضلعی از بیگ سیکس است نمی‌تواند مانند دیگر تیم‌های این 6 ضلعی جام بگیرد و همیشه باید باخت‌های نابهنگام پسران سپید لندن را از قهرمانی دور کند؟
 

تاتنهام با این همه ستاره چه چیزی برای قهرمانی و بزرگی کم دارد؟!

یک پاسخ ساده به این پرسش، جور نبودن جنس تاتنهامی‌هاست. این تیم هرچه در هافبک و خط حمله و وینگر چپ و راست قدرتمند است، در دفاع و درون دروازه آسیب‌پذیر نشان می‌دهد. شاید آسیب‌دیدگی بدموقع یان فرتوگن، مدافع بی بدیل بلژیکی تات، یکی از دلایل ضعف دفاعی آن‌ها باشد. فرتوگنی که امسال قراردادش هم تمام می‌شود و از آنجا که غول‌های اروپا به دنبال او هستند، بعید  است در لندن ماندگار شود. به هرحال پوچ برای بازگشت او لحظه شماری می‌کند. در غیاب او، ویکتور وانیاما و البته سانچز کلمبیایی، بن دیویس کار بسیار سختی دارد اما کیرون تریپیر تا حدودی ضعف مدافعان تاتنهام را همپوشانی کرده، به هر حال خط دفاعی این تیم نیاز به تقویت دارد اما مشکل بزرگتر یک خط عقب تر است. بله! درون دروازه، جایی که هوگو لوریس با افت شدید خود به سنگربانی نامطمئن و پراشتباه تبدیل شده است.
 
لوریس در گل‌های اول و دوم ولورهمپتون به شدت مقصر بود. حالا کاپیتان تاتنهام و تیم ملی فرانسه دیگر محبوبیت گذشته را در سکوهای ومبلی (و به زودی در ورزشگاه جدید تاتنهام) ندارد. او که در دیدار برابر آرسنال 4 گل خورد، موجبات عصبانیت بسیاری از هواداران تات را فراهم کرد. لوریس در صحنه گل دوم آرسنال که با شلیک اوبامیانگ از پشت محوطه جریمه به دست آمد، فقط تماشاچی بود. از سوی دیگر نمایش خیره کننده پائولو گازانیگا، دروازه‌بان آرژانتینی تاتنهام مقابل همین آرسنال در دیگر دربی شمال لندن که این بار در قالب جام اتحادیه برگزار می‌شد، باعث شده نام او روی سکوهای ومبلی طنین انداز شود و سایه‌اش مانند شبح ترسناکی لوریس باتجربه را لحظه‌ای رها نکند!


لحظه‌ای پیش از گل نخست ولور همپتون که با اشتباه لوریس به ثمر رسید.

لوریس 32 ساله به نظر پس از قهرمانی جهان تا حدودی اشباع شده و این اصلا برای تاتنهام خوب نیست. یورگن کلوپ، مربی‌ای که به زیرکی و تیزهوشی مشهور است، متوجه شد چرا سال‌هاست لیورپول دستش از جام‌های متعدد کوتاه می‌ماند و حاضر شد آلیسون را به قیمتی بسیار گزاف به آنفیلد ببرد اما نتیجه‌اش چه بود؟ یک نیم فصل رویایی برای آلیسیون و دفاع لیورپول با تنها 7 گل خورده در 19 بازی! در لیگی که آوازه مهاجمانش در سراسر گیتی پیچیده، یک مرد سنگر لیورپول را بیمه کرد تا این تیم بیش از هر زمان دیگر به پایان کابوس سالیان دراز خود نزدیک‌ باشد.
 
پوچتینو هم بی‌گمان مربی بزرگ و قابل احترامی در فوتبال جزیره و جهان است. مردی که رئال مادرید و منچستریونایتد برای به خدمت گرفتنش سر و دست می‌شکنند و باشگاه مبلغ 48 میلیون دلار برای رضایت‌نامه او می‌خواهد! بی‌تردید ضریب هوشی بسیار بالایی دارد. او بهتر از هرکسی پاشنه آشیل تیمش را می‌بیند و بعید نیست در نقل و انتقالات زمستانی یک دروازه‌بان بزرگ و نامدار، سورپرایز پوچ برای ورشگاه جدید تاتنهام باشد.  


گازانیگای آرژانتینی با دعوت به تیم ملی کشورش روحیه بسیار بالایی دارد.

تاتنهامی که به نظر می‌رسید پس از شکست 4 بر 2 در دربی شمال لندن تنبیه شده باشد، مقابل ولورهمپتون هم شکست خورد تا امتیازات حساسی را در مثلث قهرمانی از دست بدهد. آن‌ها امشب محکوم به پیروزی برابر تیم ولزی هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد پوچ و پسرانش می‌توانند با لغزش احتمالی لیورپول مقابل سیتی در دیدار پنجشنبه‌شب، بازهم به رویاپردازی‌های‌شان ادامه دهند. 


 

 
کد مطلب : ۱۴۵۱۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.