۰
سردار رحیمی خبر داد:

دستگیری سلطان کاغذ و متلاشی شدن 54 باند فروش مواد مخدر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
دستگیری سلطان کاغذ و متلاشی شدن 54 باند فروش مواد مخدر
به گزارش عصر تعادل سردار حسین رحیمی در برنامه تهران ۲۰، به سالروز ۹ دی اشاره کرد و درخصوص اقدامات پلیس طی دو سال گذشته گفت: اولین نکته‌ای که من در کارم همواره در طول این سال‌ها دنبال کنم داشتن برنامه بوده است. من یک آدم برنامه‌محور هستم و به هیچ عنوان کاری را شروع نمی‌کنم که نقشه راه برای آن ترسیم نکرده باشم. از زمانی هم که به پلیس تهران آمدم نیز برنامه هم همین بوده است.
وی ادامه داد: در گذشته تلاش‌های فراوانی برای امنیت شهروندان در تهران انجام شده است. ما برنامه‌هایمان را با شکل جدید طراحی کردیم. در وهله اول به موضوع اصلاح درون سازمانی پرداختم و به بزرگترین سرمایه سازمانی و نیروهای انسانی آن توجه کردیم. از همین‌رو، اولویت اول من در این زمینه همیشه بحث آموزش بوده است.
رییس پلیس پایتخت با بیان تینکه ما در حال برنامه‌ریزی برای سال ۹۸ هستیم، اظهار داشت: به بحث درون سازمانی توجه و اهتمام داریم و آموزش از مهم‌ترین مسائلی است که ما در دستورکار قرار داده‌ایم. در بحث برون‌سازمانی نیز خدمت به مردم در صدر وظایفی که برعهده داریم و تا جایی که می‌توانیم سعی می‌کنیم در‌ انجام ماموریت‌ها و وظایف دیگران دخالتی نداشته باشم اما درکنار آن، چیزی که برای من مهم است وحدت و همدلی با سایر دستگاه‌ها است ما لازم است که با دستگاه قضا ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم.
رحیمی درباره معتادان متجاهر تصریح کرد: ما در بخش اعتیاد یک بخش عرضه داریم و یک بخش تقاضا. عرضه یعنی همین قاچاقچیان که مواد مخدر را چه به صورت عمده و چه به صورت خرد به فروش می‌رسانند. تقاضا نیز همه معتادانی هستند که مواد را تهیه می‌کنند. ما توامان بحث مبارزه با اینها را شروع کرده‌ایم. البته به افرادی که مسئول هستند و دست‌اندرکار در این زمینه هستند، به خصوص بخش مصرف‌کنندگان یکسری گلایه‌هایی را نیز دارند و من این گلایه‌ها مطرح کردم از جمله اینکه فرآیند بازپروری و برخورد با معتادان و برگرداندن آنها دچار مشکل است و باید این موضوع را بپذیریم.
وی با اشاره به مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه ما بالغ بر ۱۳ تن مواد را کشف و ضبط کرده‌ایم. اغلب آن تریاک است و ۲۵ درصد آن از مشتقات تریاک بوده است. ۵۴ باند بزرگ فروش مواد مخدر متلاشی شده‌اند. باندهای مطرح بودند. ۵۵۰ قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۲۸۰ نقطه آلوده در شهر تهران را پاک‌‌سازی کردیم. بالغ بر ۲۰ هزار معتاد جمع‌آوری شده‌اند.
رییس پلیس تهران بزرگ افزود: اخیراً هم با هماهنگی خوبی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و بنابر تدابیر فرماندهی ناجا مرکز بازپروری سروش را تا یکی، دو هفته آینده فعال خواهیم کرد تا بتوانیم حدود دو هزار معتاد متجاهر را در آنجا نگهداری کنیم. 
رحیمی درباره جریمه خودروها ابراز داشت: ما به ماموران‌مان گفتیم در جریمه خودروها خودتان را مدیون مردم نکنید و تا جایی که می‌توانید با ارشاد و اعتبار و راهنمایی مردم را هدایت کنیم اما در برخی مواقع نمی‌توان این کار را انجام داد و جریمه برای برقراری انضباط و نظم وسیله و اهرمی در دست مامور است.
وی اضافه کرد: یک جایی فرد خاطی جان خود و جان دیگران را به خطر می‌اندازد بنابراین باید اعمال قانون صورت گیرد.
این مقام عالی انتظامی درخصوص موتورسواران بیان کرد: ما با موتورسواران متخلف به ویژه موتورهایی که آلودگی صوتی یا مزاحمت برای نوامیس ایجاد می‌کنند و به دنبال دور دور هستند، بدون اغماض برخورد می‌کنیم. تاکنون با ده‌ها موتورسیکلت به ویژه موتورسیکلت‌های سنگین برخورد کرده‌ایم.
رحیمی ادامه داد: موتورسیکلت‌هایی که قرار است در تهران تردد کنند، حتما باید پلاک داشته باشند.
وی در خصوص برخورد با سارقان منازل نیز یادآور شد: ما در قالب دو طرح رعد و مبارزه با سارقان حرفه‌ای با سارقان برخورد می‌کنیم. طرح اول توسط پلیس پیشگیری و طرح دوم توسط پلیس آگاهی در حال اجرا است. امروز اشراف پلیس بر مجرمان بسیار زیاد است اما در دو هفته گذشته دو باندی که قصد سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی داشتند، قبل از وقوع سرقت دستگیر کردیم.
رییس پلیس تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس در زمینه هوشمندسازی عنوان کرد: ما در آغاز مسیر هوشمندسازی پلیس هستیم و مصمم هستیم که در این مسیر حرکت کنیم. ما در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی کارمان را آغاز کرده‌ایم و اقدامات بسیار خوبی در حال اجرا است. حتی در خصوص اینکه به زودی بتوانیم دوربین‌های سطح شهر تهران را مجهز کنیم به اینکه حتی اگر یک خودرو سرقتی از جمله آنها عبور کرد، آن را فوراً شناسایی کنند، در دست اقدام است.
رحمیمی افزود: البته در پیرامون تهران این کار صورت گرفته است و تعداد زیادی از خودروهای سرقتی به این طریق شناسایی شده‌اند. در بخش‌های مختلف پلیس نیز مانند پلیس فتا اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است. ما ارتباط بسیار خوبی با دستگاه قضا و دادسرا داریم.
وی با بیان اینکه داشبورد فرماندهی که به ما لحظه وقوع جرم را اعلام می‌کند در حال فعال‌سازی است، گفت: در بسیاری از پلیس‌های تخصصی در حال حاضر بانک مجرمین ایجاد شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است.
رئیس پلیس تهران بزرگ درخصوص روند دستگیری سلطان سکه اظهار داشت: پلیس در ایام و روزهایی وارد برخورد با جرایم اقتصادی شد که وضعیت بسیار بدی داشتیم. در واقع این افراد خباثت خود را به اوج رسانده بودند. شروع کار ما با دستگیری دلالان ارزی بود که آنها را دستگیر کردیم. امروز و در این برنامه با افتخار می‌گویم که ما بعد از سه دهه بالغ بر ۴۵۰ الی ۵۰۰ نفر از دلالانی را دستگیر کردیم که تعداد ۱۳۰ نفر از این افراد در حاضر در زندان به سر می‌برند. توانستیم اقداماتی را که سه دهه در چهارراه استانبول در خصوص فروش ارز صورت می‌گرفت متلاشی کنیم و باز هم این اقدامات ما در خصوص مبارزه با این افراد ادامه پیدا می‌کند. ما بسیاری از این افراد را تا لب مرز دنبال کردیم و در آنجا دستگیر کردیم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
رحیمی به دلالان ارزی هشدار داد: قطعا با آنها به شدت برخورد خواهد شد. ما در فضای مجازی نیز اقدامات خود را در خصوص دلالان ارز انجام دادیم و افرادی که در رأس این دلالان بودن را پس از سال‌های سال و پس از چند بار دستگیری، دوباره دستگیر کردیم و حمایت بسیار خوبی دستگاه قضا در این زمینه با ما داشت و تمام افراد اصلی و نوچه‌های دلالان ارز را دستگیر کردیم و دو نفر از این افراد نیز اعدام شدند. بیش از ۳۵ نفر از این افراد از سه تا ۳۰ سال، زندان برایشان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در خصوص کارت‌های ملی اجاره‌ای نیز که با افرادی که بیش از هزار و اندی از کارت‌های ملی افراد مختلف برای دریافت ارز گرفته بودند، برخورد کردیم. همچنین تعداد زیادی صراف متخلف و فاقد مجوز را پلمپ کردیم. در بخش‌های دیگر نیز برخوردهای خوبی با مجرمان بازار ارز صورت گرفته است و با اقدامات خوبی که انجام دادیم، بالغ بر ۱۷ پرونده بزرگ اقتصادی را رسیدگی کردیم و در حال حاضر نیز به چهار پرونده بزرگ اقتصادی رسیدگی می‌کنیم.
این مقام عالی انتظامی ادامه داد: بحث برجسته‌ای که در حال حاضر می‌خواهم به آن اشاره کنم بحث واردات کاغذ است. البته ما هنوز پرونده.هایی در بخش ارز داریم که روی آن فعالیت می‌کنیم اما در بخش واردات کاغذ یک گروه ۱۶ نفره به همراه سرکرده آنها نیز دستگیر کردیم که بالغ بر ۳۰ هزار تن کاغذ را با ارز دولتی وارد کشور کرده بودند که هیچ کدام از این کاغذها در بازار ما وارد نشده است بلکه احتکار شده یا به صورت آزاد به فروش رسیده است یا اینکه با تعدادی از این ارزهای دولتی اصلا کاغذی وارد بازار نشده است و ارزش این پرونده نیز بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: تا این لحظه و همچنان بررسی این پرونده ادامه دارد. در بحث برخورد با مجرمان اقتصادی با قاطعیت و قدرت وارد شده‌ایم و توانمندی‌های پلیس امروز در این حوزه بسیار عالی است و با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضایی داریم ان‌شاءالله با قدرت پیش خواهیم رفت.
رییس پلیس پایتخت در خصوص احساس امنیت در شهر تهران تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم احساس امنیت را در شهر تهران بالا ببریم.
رحیمی در خصوص اجرای طرح‌های رد خاطرنشان کرد: تاکنون این طرح اجرا شده است و اما همه بدانند ما مسئول دستگیری هستیم. ما معتاد، سارق، دلال ارز و قاچاقچی را دستگیر می‌کنیم و از بطن جامعه جدا می‌کنیم. این مرحله و مقطع مربوط به پلیس است. این فرد باید بازپروری شود، باید زندانی شود و بخش‌های دیگر باید پاسخگو باشند. در مجموع در پایتخت در دو سال گذشته در بخش جرایم خشن، جرایم تجاوز به عنف و جرایم نگران‌کننده به شدت کاهش داشتیم اما بدون تعارف به مردم می‌گوییم که جرائم خرد افزایش پیدا کرده است. این واقعیت را باید مردم بگوییم جرایم خرد که علت‌های بسیاری دارد، افزایش پیدا کرده است. البته بیش از ۱۲ درصد کشف جرم ما نیز نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
رییس پلیس  پایتخت اضافه کرد: مردم نیز باید در مقابل مسئولیت‌های خود حساس باشند.

 
کد مطلب : ۱۴۵۲۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.