۰

ابتکار: اصلاح طلبان زیر پای محصورین پوست خربزه نینداختند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
ابتکار: اصلاح طلبان زیر پای محصورین پوست خربزه نینداختند
حوادث بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنان در یاد سیاسیون و عموم مردم زنده است و نهم دی ماه هر سال شخصیت ها و افراد مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به بیان خاطرات خود از آن ایام می پردازند. محمدرضا باهنر گفته «سال ۹۶ مشکل حصر تا انتهای حل شدن رفت اما زیر پای کروبی پوست خربزه انداختند» و محمدنبی حبیبی هم از مرحوم عسگراولادی نقل کرده «اصلاح طلبان سال ۸۸ دفتر میرحسین را شنود می کردند و نمی گذاشتند رایزنی دلسوزان نظام به نتیجه برسد»معصومه ابتکار درباره اظهارات محمدرضا باهنر به خبرآنلاین گفت: انتظارات جامعه و کسانی که به آقای روحانی رأی دادند در دوره دوازدهم ریاست جمهوری خیلی روشن است. مردم و جوانان انتظارات خیلی مشخصی داشتند و یکی از انتظارات در این حوزه بود. آقای رئیس جمهور و دولت نسبت به این مسئله بی تفاوت نبودند و تلاش های زیادی انجام شد.
وی افزود: آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حوزه درمان خیلی پیگیر این موضوع و موضوعات مرتبط بود و خیلی شرایط تغییر کرد. شرایط عمومی، ملاقات ها و دیدارها با پیگیری هایی که آقای رئیس جمهور و دولت انجام داد، رو به بهبود است ولی خوب همه می دانند اصل مسئله حصر در اختیار دولت نیست و کماکان باقی است.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در شرایطی که الان مورد سخت ترین هجمه ها و بیشترین صدمات از طرف دولت آمریکا هستیم، موضوعی که خیلی می تواند به وفاق ملی کمک کند، این است که برای همگرایی، وحدت و امید بیشتر و رفع اختلافات داخلی تلاش کنیم تا انشاءالله مسائل با درایت حل شود.
وی درباره کمک محصورین به حل مسئله بیان کرد: فکر می کنم همین طور بوده و همراهی و دقت نظر داشتند. آنها می دانند شرایط کشور چه طور است و الان هجمه هایی از بیرون به ایران وارد می شود. آنها می دانند چقدر شرایط اقتصاد ایران شکننده است. آنها می دانند چقدر از بیرون دنبال بهره برداری از فشارهایی هستند که روی زندگی مردم وجود دارد. قطعا آنها درک بسیار بالا و دقیقی دارند و قطعا آنها در این موضوع همراهی خوبی داشتند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سئوال که آیا اصلاح طلبان پوسته خربزه زیرپای محصورین می اندازند تا با ادامه حصر، زمان رقابت های سیاسی از این وضعیت بهره برداری انتخاباتی کنند؟ گفت: خیر این طور نیست، این خیلی اشتباه است، اگر کسی چنین کاری کند. اصلاح طلبان به عنوان فعالان سیاسی یکی از امتیازاتی که داشتند، موضوع برخورد صادقانه با مردم بود.
وی ادامه داد: اصلاح طلبان به دور از سیاسی کاری و سیاسی بازی ،رویه شان برخورد صادقانه است و مردم نیز اعتماد کردند. {اصلاح طلبان} صبوری نشان دادند. البته صبر نه به مفهوم پذیرش شرایط غیرعادلانه، بلکه به مفهوم اینکه تلاش کنند که از طریق سیاست ورزی و از طریق آن مجراهایی که وجود دارد، بتوانند تغییرات و اصلاحات لازم را به وجود بیاورند.
ابتکار در پاسخ به دبیرکل حزب موتلفه که موضوع شنودگذاری سال ۸۸ اصلاح طلبان در دفتر میرحسین موسوی را مطرح کرده، گفت: نمی توان کلی گفت، ممکن است یک یا چندین نفر از فعالین رفتند و دیدگاه هایی را گفتند اما نباید آن را به کل جریان اصلاحات تعمیم داد.
وی افزود: اصلاح طلبان بالاخره از طرف مردم به ویژه جوانان تحت فشار هستند. ما نمی توانیم از خواسته های جوانان روی گردان باشیم، اگر این اتفاق بیفتد، فاصله ها بیشتر خواهد شد و بعد به نقطه ای خواهیم رسید که فاصله ها غیرقابل جبران می شود. ما مرتب داریم این وعده ها را به آینده نامعلومی موکول می کنیم، برای جوانان این اتفاق خیلی دشوار است.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: باید سعی کنیم جوانان را همراه در مسائل نگه داریم. باید با جوانان مخصوصا درباره موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که برای آنها مهم است گفتگو کنیم. اجازه دهیم جوانان حرف ها، مطالبات و خواسته های شان را بزنند. به نظر من بیشتر جریان اصلاحات تحت تأثیر یک چنین نگاه هایی است. اگر یک جاهایی دوستان مقداری صحبت های جدی و محکمی را مطرح می کنند، تحت تأثیر چنین فضایی است.
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.