نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال قبل از بازی با یمن

کی روش: هیچ تیمی کارت گارانتی برد ندارد

16 دی 1397 ساعت 17:29

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام تمرکز ما بازی با یمن است و روی چیز دیگری تمرکز نداریم.


به گزراش عصر تعادل کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار با یمن با اشاره به آخرین شرایط تیمش قبل از دیدار فردا و اینکه برد در بازی فردا چقدر راه ایران را هموار می کند گفت: در ابتدا از رسانه ها و مسئولان امارات تشکر می کنم که میزبانی این بازی ها را عهده دارند.

* تمام تمرکز ما بازی با یمن است
وی افزود: مطالبی که در روزهای اخیر گفتم این است که تنها مطلبی که برای ما اهمیت دارد بازی با یمن است. شاید صحبت های من را خیلی ها درست متوجه نشده باشند ولی الان می گویم تمام تمرکز ما بازی با یمن است و روی چیز دیگری تمرکز نداریم.

*مدعیان اصلی ژاپن و کره هستند
کی روش در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد تیم های شگفتی ساز این دوره از بازی ها چیست گفت: مطمئنا مدعیان اصلی این مسابقات ژاپن و کره هستند که در 40 سال قبل سرمایه گذاری های زیادی در تیم های پایه انجام دادند. آنها از نظر تاریخی در کنار استرالیا مدعیان اصلی هستند.البته 21 تیم دیگر با این رویا که بتوانند فوتبال خوبی ارائه کنند و خود را به آن خانواده طلایی نزدیک کنند تلاش می کنند. تیم های مثل ایران، چین، قطر، ازبکستان چنین شرایطی دارند.البته ما هزار درصد تلاش می کنیم که روی بازی فردا تمرکز داشته باشیم و  امیدوارم استحقاق برد در بازی با یمن را داشته باشیم.

*مصدومیت هم جزیی از فوتبال است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا از بعد فنی بازیکنی هست که شما بابت نبودش نگران باشید گفت: ما در چند ماه گذشته با موجی از مصدومیت ها رو به رو بودیم. سعی کردیم گروهی از بازیکنان را آماده کنیم که در خدمت تیم ملی باشند ولی این موضوع جزوی از فوتبال است اما راهکارهای مناسبی برای بازی فردا در نظر داریم. تیم ملی امارات عبدالرحمن را از دست داده و بازیکن ژاپن هم در این مسابقات نیست و مطمئنا این ضربه بزرگی برای آنها خواهد بود.

* هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد
 کی روش در خصوص اینکه میزبان روز گذشته در خانه متوقف شد و استرالیا نیز در بازی اول شکست خورد و این موضوع چقدر می تواند برای بازیکنان ایران درس باشد گفت: همیشه این برای ما یک هشدار است و با دیدن این بازی ها متوجه می شویم هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد. ما نقاط قوت و ضعفمان را می دانیم و خبر داریم مربی یمن در آلمان کار کرده و مربی خوبی است.آنها بازیکنان خوبی مثل القاضی و الصاصی دارند ولی ماموریت اصلی ما این است که پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس. پس تلاش می کنیم تا هوادارانمان را خوشحال کنیم و آنقدر هیجان وجود دارد که حتی من نمی توانم اینقدر صبر کنم که بازی فردا شروع شود.

* به بازیکنان گفته ام باید با سر بلند زمین را ترک کنند
سرمربی تیم ملی ایران در خصوص اینکه هواداران ایران از تیم ملی حمایت می کنند و پیام شما به آنها چیست گفت: پیام من ساده است، قبلا هم به بازیکنانم گفته ام که وقتی بازی تمام می شود باید با سرِ بلند زمین را ترک کنید. آنها باید باعث سربلندی مردم شوند، فوتبال را به عنوان یک سرگرمی بازی می کنیم پس وظیفه بازیکنان این است که به فکر شاد کردن مردم کشورشان باشند. به خصوص وقتی که اتفاقاتی خارج از فوتبال هم می افتد این وظیفه بازیکنان است که مسئولیت پذیر باشند. فیفا می گوید خانواده بین المللی فوتبال باید با هم باشند و بازیکنان باید این شادی و ایجاد اتحاد را در خانواده ایجاد کنند.


کد مطلب: 145240

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145240/کی-روش-هیچ-تیمی-کارت-گارانتی-برد-ندارد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir